
Profesjonelt arbeid i grensesoner : skoleforbedring på tvers av virksomheter
Ruth JensenJensen, Ruth · Bok · Bokmål · utgitt 2018
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001682241 *00520230402103739.0 *007ta *008170510s2018 no a e 00 0 nob *00903488nam a2200433 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-48248-0$qh.$cNkr 329.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920311449602201 *035 $a(NO-LaBS)10984470(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150271525 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a371.11 *08204$a371.207$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aJensen, Ruth$d1958-$0(NO-TrBIB)90517254$4aut$_11344800 *24510$aProfesjonelt arbeid i grensesoner :$bskoleforbedring på tvers av virksomheter$cRuth Jensen *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2018 *300 $a176 s.$bfig.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aPROFESJONELT ARBEID I SKOLEN innebærer ofte samarbeid i team på tvers av virksomheter, i det vi kan kalle grensesoner. Slikt arbeid kan gi mange gevinster, men medfører også utfordringer for de involverte. I denne boka tematiseres arbeid i team der deltakere fra ulike profesjoner arbeider med skoleforbedring. Boka presenterer internasjonal forskning og empiriske analyser og resultater fra to forskningsprosjekter, samt metodologiske tilnærminger i prosjektene. Den gir innsikt i de prosessene som karakteriserer profesjonelt teamarbeid med skoleforbedring i grensesoner. Kulturhistorisk aktivitetsteori gir det teoretiske rammeverket for analyser av samtaler i prosjektteam. Analysene viser hvordan arbeidet blir innovativt, og hvordan det kan gi avtrykk i skolers praksis. I tillegg tematiserer boka hvordan redskaper tas i bruk, hvordan arbeidsfordeling tar form, og hvordan ledelse konstitueres og utøves. Boka henvender seg til alle som er interessert i profesjonelt arbeid i grensesoner og i skoleforbedring som forskningsfelt. Den vil være spesielt aktuell for forskere ved universiteter og høyskoler, men også for studenter og ansatte i skolen. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-05-05 *650 7$aBajau (Folk)$0(NO-TrBIB)HUME27702$2humord$_190969600 *650 7$aPedagogisk teori$0(NO-TrBIB)HUME25033$2humord$_187378400 *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nno$_186250200 *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nob$_186250300 *650 7$aSkoleledelse$0(NO-TrBIB)HUME24650$2humord$_185587900 *650 7$aSkoleutvikling$0(NO-TrBIB)HUME24682$2humord$_186774100 *653 $aSkoleadministrasjon$9nno$_10118500 *653 0$ateamarbeid$akvalitetsutvikling$askolen$aaktivitetsteori$asamarbeid$aledelse$askoleforbedring$aforskning$ametode$_96890100 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020050548553$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/25/15/150271525/productimage_OS_2daa027897af0c389d9174b72e9685d8273bb0be.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/25/15/150271525/productimage_ORG_1b9d6a1d44d63d92a4f0790d4e966e597674188a.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202482480 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/0/8/9788202482480.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/0/8/9788202482480.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/0/8/9788202482480.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919924685002202$b2021-11-14T20:41:30Z$z999919924685002202 ^