
Hva vet vi om skoleprestasjoner? : ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner
Rune Johan Krumsvik (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2021
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001532340 *00520250331161755.0 *007ta *008210607s2021 no a e 0 0 nob *00906610cam a2200673 c 4500 *019 $bl *020 $a9788245033243$cNkr 449.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921366768802201 *035 $a(NO-DIMO)456c0158-8bd6-4bce-b4cc-78768042a69c *035 $a(NO-LaBS)13260268(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0619318 *035 $a(NO-OsBAS)150375411 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0619318 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001308 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001308 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *041 $anob$anno$aswe *08204$a370.15$qNO-OsBA$223/nor *08204$a370.15$qNO-OsNB$223/nor *0831 $a371.26$223$qNoBeU *1300 $aHva vet vi om skoleprestasjoner?$lNorsk$_82125200 *24500$aHva vet vi om skoleprestasjoner?$bulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner$cRune Johan Krumsvik (red.) *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c2021 *300 $a305 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$aForord /$rRune Johan Krumsvik. -$gInnhold. -$g1.:$tDet pedagogiske perspektivet på gutters skoleprestasjoner : et blikk på kunnskapsgrunnlaget /$rRune Johan Krumsvik. -$g2.:$tDybdelaering och overfladisk laering som metaforer i utbildningspolitisk och pedagogisk diskussion /$rRoger Säljö. -$g3.:$tSkoleprestasjoner : hva skaper et resultat? /$rTone Kvernbekk . -$g4.:$tOppsummert forskning om kjønnsforskjeller i skolen : mangfoldige årsaksfaktorer og sprikende resultater /$rSabine Wollsceid. -$g5.:$tSammenhengen mellom kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner, sosiale ferdigheter og lærerens vurderingspraksis /$rAnn Margareth Gustavsen og Thomas Nordahl. -$g6.:$tTid og kontekst: kjønn i klasserommet /$rHarriet Bjerrum Nielsen. -$g7.:$tKva læraren har å seie for skuleprestasjonane /$rpeder Haug. -$g8.:$tFødt for sent? : aldersforskjeller i klasserommet og skoleresultater /$rIngeborg Foldøy Solli. -$g9.:$tBetydningen av kjønn og skoleprestasjoner for utdannings- og arbeidsmarkedsutfall /$rRuna Brandal Myklebust Sara Marie Jorunn Seehuus og Thea Bertnes Strømme. -$g10.:$tEvidens og kunnskapsbasert praksis /$rKirsti Malterud.-$g11.:$thjemmeskole, digital undervisning, skoleprestasjoner og digital danning /$rRune Johan Krumsvik . -$gBidragsyteroversikt, -$gStikkordregister. *520 $aHva betyr mest for elevenes skoleprestasjoner? Hvilke forklaringer på ulikheter i skoleprestasjoner finner vi?Denne fagfellevurderte antologien tar for seg disse spørsmålene, og spesielt hva skolegang og skoleprestasjoner har å si for barn og unge i et livsløpsperspektiv. Boken belyser kunnskapsgrunnlaget på området og ulike kunnskapssyn omkring vår forståelse av skolegang, skoleprestasjoner, kjønnsmessige likheter/ulikheter omkring skoleprestasjoner, hva skolebidraget har å si for skoleprestasjoner, hvordan sosiokulturelle variabler spiller inn på skoleprestasjoner, samt hvilken innvirkning hjemmeskole og digital undervisning kan ha på skoleprestasjoner. For å få løftet frem bokens hovedtema fra forskjellige perspektiv og fra ulike tematiske innganger belyser 13 forfattere dette med utgangspunkt i det rådende kunnskapsgrunnlaget på området. Hensikten er ikke at boken skal komme med en entydig forklaring på skoleprestasjoner isolert sett, men heller å løfte frem noen ansatser til forståelsesrammer innenfor dette komplekse feltet. Dette gjøres ved å se på barns vekst og utvikling fra de tidlige barneår opp til høyere utdanning, i tillegg til se på skoleprestasjoner fra både et konseptuelt og et kontekstuelt ståsted. Boken er relevant for studenter innen lærerutdanning, barnehagelærerutdanning og bachelor- og mastergradsstudenter i pedagogikk og spesialpedagogikk. Den vil også være relevant for etter- og videreutdanninger innen pedagogikk og helsefag. *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *546 $aTekst på bokmål, nynorsk og svensk *650 7$aAlder$0(NO-TrBIB)HUME11117$2humord$_190218900 *650 7$aArbeidsmarked$0(NO-TrBIB)HUME09131$2humord$_185516700 *650 7$aGutter$0(NO-TrBIB)HUME07184$2humord$_187594200 *650 7$aHjemmeundervisning$0(NO-TrBIB)HUME23226$2humord$_188875500 *650 7$aHøyere utdanning$0(NO-TrBIB)HUME07954$2humord$_186732600 *650 7$aKjønn$0(No-TrBIB)HUME03873$2humord$_211662900 *650 7$aKjønnsforskjeller$0(NO-TrBIB)HUME09302$2humord$_188707000 *650 7$aLærere$0(NO-TrBIB)HUME07510$2humord$_186250000 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aPedagogisk psykologi$0(NO-OsBA)1117380$2bibbi$9nno$_190219000 *650 7$aPedagogisk psykologi$0(NO-OsBA)1117380$2bibbi$9nob$_190219100 *650 7$aSkoleprestasjoner$0(NO-TrBIB)HUME24653$2humord$_187512400 *7001 $aKrumsvik, Rune Johan$d1966-$0(NO-TrBIB)6018817$4edt$_11658000 *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/915860d2-048c-43b5-b78d-4b7261ac8307/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/915860d2-048c-43b5-b78d-4b7261ac8307/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920156488102202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245033243 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/3/4/9788245033243.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/3/4/9788245033243.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/3/4/9788245033243.jpg$qimage/jpeg *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=1923272$qtext/html$nCristin/UnIT. - Oslo/Trondheim *85642$afagbokforlaget.no$3Forfatterveiledning$uhttps://skoleprestasjoner.fagbokforlaget.no/$qtext/html$nFagbokforlaget. - Bergen *85642$afagbokforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Hva-vet-vi-om-skoleprestasjoner/I9788245033243$qtext/html$nFagbokforlaget. - Bergen *85642$aissuu.com$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/hva_vet_vi_om_skoleprestasjoner_9788245033243_?fr=sM2YzZjQwODUyMzk$qapplication/pdf. -$nissuu-com. - Palo Alto, Calif. *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *991 $aContains parts *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920156488102202$b2021-11-17T03:27:34Z$z999920156488102202 ^