Profesjonsutvikling i partnerskap
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012533145 *00520240617100720.5 *007cr *008240617s2024 no eo 0 nob *00900000nam a22000005c 4500 *019 $bge *020 $a9788284392547 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922430627402201 *035 $a(NO-DIMO)61b4ab47-9770-430d-bfe3-497340dd86a3 *035 $a(NO-LaBS)38765983(bibid) *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000034361 *040 $aNO-OsNB$bnob$erda *041 7$anob$2MARC *097 $aUkat *24510$aProfesjonsutvikling i partnerskap *264 1$aStavanger$bUniversitetet i Stavanger$c2024 *300 $a118 *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://rdaregistry.info/termList/fileType/1002$2rdaft *347 $bPDF *4900 $aReports from UiS$v131$x23876662 *520 $aProfesjonsutvikling i partnerskap er den andre tekstsamlingen fra Universitetet i Stavanger som tar utgangspunkt i erfaringer og læring fra partnersamarbeid i Rogaland. Høsten 2017 ble tekstsamlingen Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap publisert. Den omhandlet ulike perspektiv og erfaringer fra den nasjonale satsingen Ungdomstrinn i utvikling. Denne andre tekstsamlingen ønsker å løfte fram erfaringer og ny kunnskap fra ulike former for partnersamarbeid i vårt fylke gjennom både tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling og partnersamarbeidet mellom UiS og universitetsskolesamarbeidet, som inkluderer hele utdanningsspekteret fra barnehage til og med videregående opplæring.Tittelen på denne rapporten, Profesjonsutvikling i partnerskap, viser til formålene med de ulike partnerskapene: at vi sammen utvikler profesjonskunnskap og praksiser til beste for barn og unge. Partnersamarbeid gir lærere i skoler og barnehager muligheten til kontinuerlig å utvikle sine evner og sin kapasitet for å håndtere daglige utfordringer i praksis. Vitenskapelig ansatte fra UH-miljøene gis, gjennom partnersamarbeidet, en anledning til utvikle egen kompetanse og holde seg oppdatert på praksis som grunnlag for å utvikle kvalitet og relevans i lærerutdanningen. Profesjonsutvikling i partnerskap viser derfor også til partnersamarbeid som noe mer enn kun en måte å organisere et samarbeid på eller en betegnelse på en finansieringsordning. Tekstsamlingen fremmer at kompetanse i organisasjoner utvikles best gjennom dialoger og likeverdige samarbeid over tid mellom aktører som bidrar med kunnskap og perspektiv fra ulike kunnskapsbaser. Det er derfor verdt å merke seg at de fleste artiklene i denne tekstsamlingen er utviklet gjennom samarbeid mellom aktører i ulike partnersamarbeid i Rogaland og synliggjør på gode måter spennet og mangfoldet av ulike erfaringer og læring fra disse. *653 6$areport$_128546700 *7001 $aFolkvord, Kåre Andreas$4edt$_318214300 *7001 $aHurlen, Inger Sofie Berge$4edt$_318214400 *7001 $aLyngstad, Hallvor$4edt$_318214500 *7001 $aMunthe, Elaine$4edt$_131125500 *7001 $aSøndervik, Tone Solum$4edt$_318214600 *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000034361$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920530487602202$b2024-06-20T00:03:45Z$z999920530487602202 ^