Barnehagen som samfunnsinstitusjon
Solveig Østrem (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2020
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012259404 *00520240523151051.0 *008190211s2020 no eo 00 0 nob *00903539nam a2200457 c 4500 *020 $a9788202628185$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920869535802201 *035 $a(NO-DIMO)780d3d3c-9b84-41a8-8401-7ce6f526f25b *035 $a(NO-OsBAS)150311230 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000026280 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.21$qNO-OsBAS$223/nor *1300 $aBarnehagen som samfunnsinstitusjon$_246791900 *24510$aBarnehagen som samfunnsinstitusjon$cSolveig Østrem (red.) *250 $a1. utgave *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2020 *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (202 sider) *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 *520 $aForfatterne som bidrar i denne forskningsantologien, skriver om barnehagens kompleksitet ut fra forskjellige perspektiver og på bakgrunn av et mangfoldig empirisk materiale. Det er et ønske at innsiktene som presenteres, får betydning når kursen for barnehagen stakes ut, og at de blir gjenstand for en åpen diskusjon der både barnehagelærere, foreldre og politikere deltar. Barnehagen har mange og varierte oppgaver, som velferdsordning, som pedagogisk virksomhet og som møtested. Den er både et sted å være og et sted å lære, og den er et sted for lek, livsutfoldelse og demokratisk deltakelse. Det er den mangfoldige helheten som kjennetegner barnehagen som samfunnsinstitusjon. Det er i dag store forventninger til hva barnehagen kan utrette for samfunnet. Mange er primært opptatt av hvordan den kan gjøre barna klare til å begynne på skolen og til å mestre arbeidslivet i framtiden. Det er likevel bred politisk enighet om at barnehagen skal anerkjenne barndommens egenverdi og ha en helhetlig tilnærming til omsorg, lek, læring og danning. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 18. oktober 2023) *650 7$aBarnehagar$2bokbas$9nno$_186195800 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *650 7$aBarnehager$2bokbas$9nob$_186195900 *7001 $aØstrem, Solveig$d1968-$0(NO-TrBIB)5486$4edt$_29405200 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/30/12/150311230/productimage_OS_1b3f32e192c2513e2a7f32c9326044c85357f3b2.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/30/12/150311230/productimage_ORG_fd456de22f09d7f0db3be75715781bab788762b0.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202628185 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/5/8/9788202628185.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/5/8/9788202628185.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/5/8/9788202628185.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920441496802202$b2023-10-12T02:34:20Z$z999920441496802202 ^