En helstøpt lærerutdanning : fokus på klasseledelse med fundament i teori og praksis
Anne Høva Glenna og May Britt PostholmGlenna, Anne Høva · Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012254442 *00520240523151026.0 *008190503s2019 no a eo 00 0 nob *00903589cam a2200469 c 4500 *020 $a9788245027143$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920849626802201 *035 $a(NO-DIMO)1e51cc6e-1475-4e27-ac93-4af04ff75365 *035 $a(NO-OsBAS)150321526 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000025923 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.1024$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aGlenna, Anne Høva$d1952-$0(NO-TrBIB)13065071$4aut$_74490100 *24003$aEn helstøpt lærerutdanning$_246606600 *24513$aEn helstøpt lærerutdanning :$bfokus på klasseledelse med fundament i teori og praksis$cAnne Høva Glenna og May Britt Postholm *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2019] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (143 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013 *520 $aDenne boka setter søkelys på hvordan et utvalg studenter opplever at norsk grunnskolelærerutdanning ivaretar deres utvikling til å bli gode klasseledere. - Forbereder teoriundervisningen ved grunnskolelærerutdanningen studentene til å møte ansvaret som klasseleder? - Bidrar praksisskolen til at studentene er rustet til å bli klasseledere? - Tilrettelegger samarbeidet mellom høgskole og praksisskole for at studentene kan utvikle seg til god klasseledere? - Hva er det viktigste høgskolen og praksisskolen kan bidra med for studentene skal kunne utøve klasselederfunksjonen på en best mulig måte? Forfatterne fokuserer på ulike utfordringer i utdanningen knyttet til lærerrollen og klasseledelse, og viser hvor viktig det er at lærerutdanningene fundamenterer klasseledelse i både teori og praksis. Funnene i studien gir grunnlag for refleksjon og forhåpentligvis inspirasjon til alle som er involvert i lærerutdanning, slik at de ser etter muligheter for endring og forbedring. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 17. oktober 2023) *650 7$aLærarrollen$2bokbas$9nno$_186249900 *650 7$aLærerrollen$2bokbas$9nob$_186250100 *650 7$aUndervisingsmetodikk$2bokbas$9nno$_185490200 *650 7$aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob$_185490500 *7001 $aGlenna, Anne Høva$d1952-$0(NO-TrBIB)13065071$tEn helstøpt lærerutdanning$_74490100 *7001 $aPostholm, May Britt$d1959-$0(NO-TrBIB)99015224$4aut$_11658200 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/26/15/150321526/productimage_OS_31deae8b205c2383b529022f852a5097ae3c7364.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/26/15/150321526/productimage_ORG_a8a6ba48db7b9ef46f3e0bfd8213c8ab4ddfea02.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788245027143 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/3/4/9788245027143.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/3/4/9788245027143.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/3/4/9788245027143.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920438988102202$b2023-10-05T03:15:49Z$z999920438988102202 ^