Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser : endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag
Reidar Mosvold
Artikkel Bokmål
*0011281927 *008190108s2018 xx# 000 0 nob *019 $bk *08230$a372.0711 *100 $aMosvold, Reidar$4aut$uUniversitetet i Stavanger, Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora$_129773500 *245 $aFra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser$bendringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag *246 $aFrom mathematical knowledge for teaching to core practices – changes in mathematics teacher education *300 $aS. [401]-411 : ill. *500 $aVitenskapelig artikkel *520 $aEngelsk sammendrag *650 $aMatematikk$2norart$_10568000 *650 $agrunnskoler$2norart$_46001800 *650 $alærerutdanning$2norart$_11464400 *650 $aundervisning$2norart$_10435100 *653 $acore practices$9eng$_150403000 *653 $amathematics teaching$9eng$_137302200 *653 $aprofessional development$9eng$_137410600 *700 $aFauskanger, Janne;$4aut;$uUniversitetet i Stavanger, Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora$_150403100 *700 $aWæge, Kjersti$4aut$uNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Matematikksenteret (Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen)$_144343900 *773 $tUniped [elektronisk ressurs] : tidsskrift for universitets- og$gÅrg. 41, nr. 4 (2018)$x1893-8981 *8564 $uhttps://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2018-04-03 *999 $z1900636336$anorart:1900636336 ^