Hvorfor er det vanskeligere å forstå at "Det er gutten som jenta dytter" enn at "Jenta har dyttet gutten"? : om barns setningsforståelse og vanskelighetsskapende faktorer i norsk syntaks
Anne Lene Andersen
Artikkel Bokmål
*0011130241 *008011119s2001 xx# 000 0 nob *019 $bk *08230$a439.825 *100 $aAndersen, Anne Lene$_134001600 *245 $aHvorfor er det vanskeligere å forstå at "Det er gutten som jenta dytter" enn at "Jenta har dyttet gutten"?$bom barns setningsforståelse og vanskelighetsskapende faktorer i norsk syntaks *300 $aS. 185-206 *520 $aEngelsk sammendrag *650 $aNorsk språk$2norart$_10231000 *650 $asetningsforståelse$9nor$2norart$_134001700 *650 $asyntaks$9nor$2norart$_132399000 *773 $tNorsk lingvistisk tidsskrift$gÅrg. 19, h. 2 (2001)$x0800-3076$w(NO-LaBS)915075(tnr) *999 $z100301228$anorart:100301228 ^