
Norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning : Hvor er vi? Hvor vil vi gå? Hva skal vi gjøre nå?
Kari Smith (red.)Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001286242 *00520230402100715.0 *007ta *008171102s2018 no a erb 000 0 mul *00906079cam a2200505 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-2259-9$qh.$cNkr 399.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920410728302201 *035 $a(NO-LaBS)11521727(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150280663 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *0410 $amul$anob$aeng *08204$a370.711$qNO-OsBAS$223/nor *24500$aNorsk og internasjonal lærerutdanningsforskning :$bHvor er vi? Hvor vil vi gå? Hva skal vi gjøre nå?$cKari Smith (red.) *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2018 *300 $a275 s.$bill.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *4901 $aNAFOL-boken ♣v [3(2018)] *504 $aHar bibliografi etter hvert kapittel. *5058 $aInnhold: Developing a platform for a research-based teacher education / Kim-Daniel vattøy, Kari Smith. Wrestling with complexity : the work of teacher educators in uncertain times / Frances Rust. Fostering dialogic teaching : The dialogic video cycle as avideo-based professional development programme to enhance classroom discourcse. / Maralena Pierlmeier... [et al.]. Historical perspective of the third space in Icelandic preschool teacher education / Svava Björk Mörk. Practices of support for children with autism in kindergarten : exploring the "sayings" of teachers / Kathrin Olsen, Abigail Croydon. Conflicting ideologies : when the ideological meets the perceived and operational : a study of primary teachers' attitudes, perceptions and practice of Seychelles Creole (Kreol Seselwa) and English as mediums of instruction in the Seychelles primary schools / Justin Zelime, Mats Deutschmann. observasjon av kjønnsforskjeller og forskjeller mellom spesialundervisning og ordinær opplæring i det tilrettelagte klasserommet / Gro Løken, Ratib Lekhal, Peder Haug. The development of performance for secondary school students in PE, in association with autonomy support, need satisfaction, motivation, and learning strategies / Svein Olav Ulstad. Teacing represented : a study of student-teachers' representations of the professional practice of teaching / Øystein Kvinge. Drawing as an art-based method and reflexive approach in educational leadership study programmes. / Pia Skog Hagerup. Et stopp-punkt i en pågående kunnskapsproduksjon gjennom en review av 46 kunnskapsbidrag til norsk lærerutdanningsforskning fra Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL / Anna-Lena Østern. *520 $aDenne tredje NAFOL-boken er en unik bok på det norske markedet. Den inneholder en samling av forskningsartikler om lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til forskeropplæring. Artiklene, som kommer fra USA, Tyskland, Island og Seychellene, gir innblikk i den inter nasjonale lærerutdanningsforskningen, mens de norske artiklene gir et bredt bilde av den positive aktiviteten vi nå ser i norsk forskning på området. Det er stort mangfold både i forskningstematikk og forskningsmetoder. Det er også positivt at unge norske forskere når et bredere publikum ved å skrive på engelsk, uten at det skal gå på bekostning av verdien av å ha god forskningslitteratur skrevet på norsk. NAFOL står sentralt i denne utviklingen med sine vel 200 tidligere og nåværende stipendiater. NAFOL-bøkene, og ikke minst denne boken, gir et bilde av dagens lærerutdanningsforskning. Dette kommer frem i åpningsartikkelen, som presenterer et evaluerings prosjekt NAFOL satte i gang, og ikke minst i den avsluttende artikkelen, som har en grundig gjennom gang av et knippe NAFOL-prosjekter. Denne boken er en kilde for nye og erfarne forskere som ønsker å holde seg oppdatert på norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning. Professor Kari Smith er daglig leder for NAFOL. Hun har bakgrunn som lærer, lærerutdanner og leder for lærerutdanninger i Israel og i Norge. Hun kan vise til et stort antall publikasjoner, og forskningsfeltene hennes er vurdering, profesjonell utvikling av lærere, og i de siste årene har hun fokusert på lærerutdanneres profesjonelle læring sammen med internasjonale kolleger. Som en del av rollen hennes i NAFOL, arbeider Kari Smith også mye med å styrke veiledningskompetansen på ulike nivåer. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-04-27 *650 7$aForsking$2bokbas$9nno$_186232500 *650 7$aForskning$2bokbas$9nob$_186232600 *650 7$aInternasjonale forhold$0(NO-TrBIB)HUME09572$2humord$_186260100 *650 7$aLærerutdanning$0(NO-TrBIB)HUME27346$2humord$_231189100 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *650 7$aPedagogisk forskning$0(NO-TrBIB)HUME25035$2humord$_186397700 *653 0$agrunnskolen$aungdomsskolen$abarnehager$askolen$alærere$akompetanse$_55376500 *7001 $aSmith, Kari$d1949-$0(NO-TrBIB)9040772$4edt$4aui$4aut$_48114300 *7102 $aNAFOL$0(NO-TrBIB)13017629$4pbl$_48114400 *830 0$aNAFOL yearbook$v3(2018)$w991307175684702201$_48114700 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020042748010$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/63/06/150280663/productimage_OS_b91b5fb234a7ce40d26bc2d5fbddcd93349d09b0.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/63/06/150280663/productimage_ORG_8d2d80bd968e051135fee84eb73e211bf53ba9aa.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245022599 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/9/9/9788245022599.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/9/9/9788245022599.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/9/9/9788245022599.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *991 $aContains parts *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919914704802202$b2021-11-14T20:07:53Z$z999919914704802202 ^