
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001595911 *00520230402103718.0 *007ta *008180306s2018 no adoce 00 0 nob *00903872nam a2200577 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-8305-057-8$qib.$cNkr 400.00 *035 $a(ANNO)22477 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920522990302201 *035 $a(NO-LaBS)11464361(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150290190 *035 $a(NO-OsBAS)150290190 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *0410 $anob$beng *08204$a370.94824$qNO-OsBAS$223/nor *08300$223$a370.9481$qNoBeU *24500$aUtdanning Hedmark$cBjørn Sverre Hol Haugen og Mona Pedersen (red.) *260 $aTrondheim$bMuseumsforl.$ccop. 2018 *300 $a340 s.$bill. (noen kol.), diagr., port.$c27 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *4901 $aAnno museums skriftserie$vnr. 2 *520 $aHedmark fylke skårer lavt på flere nasjonale utdanningsstatistikker. Det er også store regionale forskjeller innad i fylket. Dette vil vi forstå og forklare - hva skaper slike ulikheter og hvordan oppstår ulike holdninger til utdanning? Utdanning Hedmark handler om relasjonen mellom Hedmark og utdanning, strukturert i tre tematiske deler: dannelse, utdannelse og sted. Artiklene favner bredt, med tema fra friluftslivets dannelsesprosjekt på begynnelsen av 1900-tallet - til forholdet mellom investeringer i utdanning og kompetanse sett opp mot regional utvikling i dagens Hedmark og Oppland. Det er ikke likegyldig hvor en skole ligger. Med utgangspunkt i Nord-Odal ser vi på forhold som kan ha betydning for det lave utdanningsnivået i befolkningen her. En annen artikkel belyser kulturelle forhold i Hedmark. Er det sammenhenger mellom språk, selvbilde og mentalitet på den ene siden og holdninger til utdanning på den andre? Utdanning Hedmark er skrevet for forskere, pedagoger, museumsansatte og andre som interesserer seg for utdanningshistorie og læringskulturer. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-07-18 *546 $aSammendrag på engelsk *650 7$aDannelse$0(NO-TrBIB)HUME08124$2humord$_185589100 *650 7$aHistorie$2bokbas$9nno$_185707400 *650 7$aHistorie$2bokbas$9nob$_185707500 *650 7$aHistorisk framstilling$0(NO-TrBIB)HUME04097$2humord$_185517600 *650 7$aPedagogisk historie$2bokbas$9nno$_188166300 *650 7$aPedagogisk historie$2bokbas$9nob$_188166400 *650 7$aUlikheter$0(NO-TrBIB)HUME29189$2humord$_190537100 *650 7$aUtdanning$0(NO-TrBIB)HUME07906$2humord$_186066100 *650 7$aUtdanningssosiologi$0(NO-TrBIB)HUME23993$2humord$_185589800 *651 7$aHedmark$0(NO-TrBIB)HUME02677$2humord$_186218500 *651 7$aHedmark$2bokbas$_187975400 *651 7$aHedmark$2norbok$_185699700 *7001 $aHaugen, Bjørn Sverre Hol$d1972-$0(NO-TrBIB)97006108$4aut$4edt$_28767900 *7001 $aPedersen, Mona$d1966-$0(NO-TrBIB)3007290$4edt$_56944300 *7102 $aAnno museum$0(NO-TrBIB)15043038$4pbl$_19102900 *830 0$aAnno museums skriftserie$vnr. 2$_88588600 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020070848136$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/90/01/150290190/productimage_OS_cb45f5ca7fed4e7ff93e000822117123c64ec225.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/90/01/150290190/productimage_ORG_4ecbd6a7b52b84ba480c103f0c5512db4dd9b8d7.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788283050578 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/8/7/9788283050578.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/8/7/9788283050578.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/8/7/9788283050578.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a227$9local *991 $aComponent parts *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919924678902202$b2021-11-14T20:34:16Z$z999919924678902202 ^