
Inkluderende fellesskap for barn og unge
Ekspertgruppen for barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging ; Thomas Nordahl mfl.Bok · Bokmål · utgitt 2018
Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001590648 *00520230307094936.0 *007ta *008180313s2018 no a e 00 0 nob *00903700nam a2200457 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-2373-2$qh.$cNkr 249.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920526490202201 *035 $a(NO-LaBS)10983347(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150290557 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *0410 $hnob *08204$a371.9046$qNO-OsBAS$223/nor *1100 $aEkspertgruppen for barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging$_88043100 *24510$aInkluderende fellesskap for barn og unge$cEkspertgruppen for barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging ; Thomas Nordahl mfl. *260 $aBergen$bFagbokforl.$c2018 *300 $a286 s.$bkol. ill.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aIfølge norsk lov skal alle barn og unge ha et inkluderende og likeverdig barnehage- og opplæringstilbud. Denne boka tar utgangspunkt i at inkludering er et grunnleggende prinsipp, men også i at mange barn og unge i dag ikke får tilstrekkelig hjelp og støtte og ikke opplever en inkluderende praksis. Torbjørn Røe Isaksen satte som kunnskapsminister i 2017 ned en ekspertgruppe med fagpersoner og forskere fra Norge, Sverige og Danmark for å se på hvordan tilbudet til barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging kan bli bedre i skoler og barnehager. Målet har vært å se på - hva som hjelper og hindrer inkludering i barnehage og skole - hva som skal til for at overgangen fra barnehage til skole blir best mulig - hvordan barnehager og skoler kan organiseres bedre - hvordan alle elever kan bli møtt med tilstrekkelige forventninger og læringstrykk - hvordan staten og kommunen kan gi høyere kvalitet på tilbudene - regelverksutfordringer Denne boka er ekspertgruppens sluttprodukt. Thomas Nordahl har vært ekspertgruppens leder. *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)HUME23030$2humord$_185559800 *650 7$aSpesialpedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME11885$2humord$_185482800 *650 7$aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nno$_188536300 *650 7$aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nob$_188536400 *650 7$aTilpasset opplæring$0(NO-TrBIB)HUME26137$2humord$_185474000 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord$_185560200 *650 7$aVideregående opplæring$0(NO-TrBIB)HUME23406$2humord$_271060300 *653 $ainkluderende undervisning$_88043200 *653 0$aspesialpedagogikk$ainkludering$atilrettelegging$aundervisning$abarnehage$agrunnskole$askole$avideregående opplæring$avideregående skole$abrukermedvirkning$aforeldresamarbeid$askolen$atilrettelagt undervisning$_88043300 *7001 $aNordahl, Thomas$d1958-$0(NO-TrBIB)90362589$4aut$4pdr$_10108900 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/57/05/150290557/productimage_OS_4392038af696a8313ebb25567c339f6f35082368.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/57/05/150290557/productimage_ORG_e0528f48ade9947a12528751a8d412a47a1bc9bb.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Inkluderende-fellesskap-for-barn-og-unge/I9788245023732$qtext/html$nFagbokforlaget, bergen *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245023732 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/3/9788245023732.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/3/9788245023732.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/3/9788245023732.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919922002102202$b2021-12-07T03:29:58Z$z999919922002102202 ^