
Religioner og livssyn i skolehverdagen
Helje Kringlebotn Sødal, Hans Hodne, Pål Repstad og Inger Margrethe TallaksenSødal, Helje Kringlebotn · Bok · Bokmål · utgitt [2020]
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001343343 *00520230307080727.0 *007ta *008200214s2020 no a e 00 0 nob *00903860nam a2200541 c 4500 *019 $bl *020 $a9788202673291$qheftet$cNkr 479.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921021839602201 *035 $a(NO-LaBS)12439096(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150340845 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a370.117$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a200.71$223$qNoBeU *0830 $a372.84$223/nor$qNO-OsHOA *084 $aPT 72$2misklass *1001 $aSødal, Helje Kringlebotn$d1962-$0(NO-TrBIB)90164964$4aut$_19682900 *24510$aReligioner og livssyn i skolehverdagen$cHelje Kringlebotn Sødal, Hans Hodne, Pål Repstad og Inger Margrethe Tallaksen *250 $a2. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2020] *300 $a355 sider$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *500 $a1. utgave 2018 *520 $aReligioner og livssyn i skolehverdagen dekker alle kunnskapsmålene som handler om skolens verdigrunnlag, religioner og livssyn i modulen religion, livssyn og etikk i faget pedagogikk og elevkunnskap (PEL) i grunnskolelærerutdanningen. Boka er oppdatert i forhold til Fagfornyelsen. Lærere står overfor ønsker og behov fra elever og foresatte med ulik tro. Hvordan kan skolen møte elever og foresatte med forskjellig livssynsbakgrunn på måter som viser respekt, bidrar til inkludering, hindrer utenforskap og øker interessen og toleransen for forskjellighet? I denne boka står oppdragelses- og skolespørsmål knyttet til barn og unge sentralt. Boka tar opp religioner og livssyn både som ressurser for livsmestring og som potensielle utfordringer i skolen. Religioner og livssyn i skolehverdagen har eksempler fra ulike skolesammenhenger og mange drøftings- og refleksjonsoppgaver om konkrete skolesituasjoner. *650 7$aFagdidaktikk$0(NO-TrBIB)HUME25951$2humord$_185586800 *650 7$aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)HUME23030$2humord$_230065900 *650 7$aLivssyn$0(NO-TrBIB)HUME00347$2humord$_251920800 *650 7$aLivssyn$2bokbas$9nno$_189745200 *650 7$aLivssyn$2bokbas$9nob$_189745300 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *650 7$aReligion$2bokbas$9nno$_186196200 *650 7$aReligion$2bokbas$9nob$_186196300 *650 7$aReligioner$0(NO-TrBIB)HUME20886$2humord$_188731800 *653 $areligioner$alivssyn$askolen$apedagogikk$areligion$alærere$aelever$ainkludering$amangfold$atoleranse$aetikk$aundervisning$afagdidaktikk$_62297100 *7001 $aHodne, Hans$d1970-$0(NO-TrBIB)13119$4aut$_12188500 *7001 $aRepstad, Pål$d1947-$0(NO-TrBIB)90059471$4aut$_10401600 *7001 $aTallaksen, Inger Margrethe$d1951-$0(NO-TrBIB)6006272$4aut$_44694300 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/45/08/150340845/productimage_OS_fc25e0a50be71fedabecb08f0ae2f4e0d3227061.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/45/08/150340845/productimage_ORG_565de38304ca21be1f2ae07b2ff4b2dec7c485ac.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202673291 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/9/9788202673291.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/9/9788202673291.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/9/9788202673291.jpg$qimage/jpeg *85642$acappelendamm.no$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/_religioner-og-livssyn-i-skolehverdagen-9788202673291$qtext/html$nCappelen Damm Undervisning. - Oslo *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920068803702202$b2021-11-14T20:12:55Z$z999920068803702202 ^