
Dypt og grunnleggende norskfaglig : dybdelæring i teori og praksis
Jorunn Øveland Nyhus og Astrid Syse TalsethagenNyhus, Jorunn Øveland · Bok · Bokmål · utgitt 2020
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001340641 *00520230307095241.0 *007ta *008200514s2020 no a erb 000 0 nob *00903627nam a2200469 c 4500 *019 $bl *020 $a9788245032598$qheftet$cNkr 379.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921105480602201 *035 $a(NO-LaBS)12555150(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150348848 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a370.1523$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aNyhus, Jorunn Øveland$d1979-$0(NO-TrBIB)1576136030673$4aut$_61912600 *24510$aDypt og grunnleggende norskfaglig :$bdybdelæring i teori og praksis$cJorunn Øveland Nyhus og Astrid Syse Talsethagen *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$a[Oslo]$bLandslaget for norskundervisning$c2020 *300 $a191 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *520 $aDypt og grunnleggende norskfaglig er ei bok om dybdelæring i norskfaget. I fagfornyelsen er dybdelæring et helt sentralt begrep. Ingen vet hvordan det fremtidige samfunnet vårt kommer til å se ut, men det vi vet, er at vi kan forvente raske endringer og ukjente problemstillinger. Kan dybdelæring gi elevene de nødvendige verktøyene for å løse komplekse utfordringer? Boka utforsker hva begrepet dybdelæring innebærer. Er det en undervisningsmetode, en vurderingsform eller et læringssyn? Eller en salig blanding av alt? Er dybdelæring bare et nytt buzz-ord, keiserens nye klær, eller kan det gi oss et fornyet syn på hva det er som er dypt og grunnleggende norskfaglig? Dypt og grunnleggende norskfaglig gir leseren et teoretisk grunnlag og en praktisk innføring i hva dybdelæring kan gi av muligheter i norskfaget. Norskfaget har dype røtter i dybdelæring, og boka har som mål å vise at faget både kan bli revitalisert og få ny aktualitet gjennom ulike dybdelæringsprosesser. Boka henvender seg til lærere, lærerstudenter, lærerutdannere og forskere. *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 7$aDybdelæring (Læring)$0(NO-TrBIB)HUME42555$2humord$_283591400 *650 7$aLæring$2bokbas$9nno$_185660800 *650 7$aLæring$2bokbas$9nob$_185660900 *650 7$aNorsk språk$2bokbas$9nno$_191876800 *650 7$aNorsk språk$2bokbas$9nob$_191876900 *650 7$aNorsk språk (Faget)$0(NO-TrBIB)HUME07940$2humord$_187194300 *650 7$aNorskfaget$0(NO-TrBIB)HUME07938$2humord$_185571800 *650 7$aPedagogikk$0(No-TrBIB)HUME07881$2humord$_240014200 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *7001 $aTalsethagen, Astrid Syse$d1983-$0(NO-TrBIB)9018049$4aut$_61912700 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/48/88/150348848/productimage_OS_e27f1641f10b479ac7d6e86bbfff3123a4be73f6.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/48/88/150348848/productimage_ORG_ff42b5686a241bd67331cf750ffd2943a5452293.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245032598 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/8/9/9788245032598.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/8/9/9788245032598.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/8/9/9788245032598.jpg$qimage/jpeg *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a216$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920092781602202$b2021-11-14T20:12:47Z$z999920092781602202 ^