Profesjonsutvikling i partnerskap
Kåre Andreas Folkvord, Elaine Munthe, Tone Solum Søndervik, Inger Sofie Berge Hurlen og Hallvor Lyngstad (red.)Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012588398 *007ta *008241021s2024 no a 00 0 nob c *009 nam a c 4500 *019 $bl *020##$a9788284392547$qheftet *035 $a(NO-LaBS)50030063(bibid) *040 $aNO-TrBIB$bnob$erda *1300#$aProfesjonsutvikling i partnerskap$_333395600 *24510$aProfesjonsutvikling i partnerskap$cKåre Andreas Folkvord, Elaine Munthe, Tone Solum Søndervik, Inger Sofie Berge Hurlen og Hallvor Lyngstad (red.) *264#1$aStavanger$bUniversitetet i Stavanger$c2024 *300##$a116 sider$billustrasjoner$c24 cm *336##$atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337##$auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338##$abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *4901#$aRapport / Universitetet i Stavanger$vnr. 131$x0806-7031 *520##$aProfesjonsutvikling i partnerskap er den andre tekstsamlingen fra Universitetet i Stavanger som tar utgangspunkt i erfaringer og læring fra partnersamarbeid i Rogaland. Høsten 2017 ble tekstsamlingen Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap publisert. Den omhandlet ulike perspektiv og erfaringer fra den nasjonale satsingen Ungdomstrinn i utvikling. Denne andre tekstsamlingen ønsker å løfte fram erfaringer og ny kunnskap fra ulike former for partnersamarbeid i vårt fylke gjennom både tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling og partnersamarbeidet mellom UiS og universitetsskolesamarbeidet, som inkluderer hele utdanningsspekteret fra barnehage til og med videregående opplæring. Tittelen på denne rapporten, Profesjonsutvikling i partnerskap, viser til formålene med de ulike partnerskapene: at vi sammen utvikler profesjonskunnskap og praksiser til beste for barn og unge. Partnersamarbeid gir lærere i skoler og barnehager muligheten til kontinuerlig å utvikle sine evner og sin kapasitet for å håndtere daglige utfordringer i praksis. Vitenskapelig ansatte fra UH-miljøene gis, gjennom partnersamarbeidet, en anledning til utvikle egen kompetanse og holde seg oppdatert på praksis som grunnlag for å utvikle kvalitet og relevans i lærerutdanningen. Profesjonsutvikling i partnerskap viser derfor også til partnersamarbeid som noe mer enn kun en måte å organisere et samarbeid på eller en betegnelse på en finansieringsordning. Tekstsamlingen fremmer at kompetanse i organisasjoner utvikles best gjennom dialoger og likeverdige samarbeid over tid mellom aktører som bidrar med kunnskap og perspektiv fra ulike kunnskapsbaser. Det er derfor verdt å merke seg at de fleste artiklene i denne tekstsamlingen er utviklet gjennom samarbeid mellom aktører i ulike partnersamarbeid i Rogaland og synliggjør på gode måter spennet og mangfoldet av ulike erfaringer og læring fra disse. *653##$aprofesjonsutvikling$apartnersamarbeid$abarnehager$askoler$_333395700 *7001#$aFolkvord, Kåre Andreas$d1966-$0(NO-TrBIB)13070030$4edt$_96915300 *7001#$aHurlen, Inger Sofie Berge$0(NO-TrBIB)1707990467032$4edt$_333395800 *7001#$aLyngstad, Hallvor$d1973-$0(NO-TrBIB)2109117$4edt$_96915400 *7001#$aMunthe, Elaine$d1948-$0(NO-TrBIB)90349367$4edt$_11658100 *7001#$aSøndervik, Tone Solum$0(NO-TrBIB)1707990467031$4edt$_333396000 *7102#$aUniversitetet i Stavanger$0(NO-TrBIB)5004192$4pbl$_10381100 *830#0$aReports from the University of Stavanger (trykt utg.)$x0806-7031$v131$w990511891514702201$_21715400 *85201$a47BIBSYS_UBIS$6999920436182102208$9P ^