
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001229202 *00520240216092813.0 *007ta *008200317s2020 no a e 10 0 mul *00907353nam a2200553 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-3381-6$qheftet$cNkr 499.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921043064902201 *035 $a(NO-LaBS)12550100(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150343713 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $amul$anob$aeng$anno *08204$a371.1$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a370.711$qNO-SoHVL$223/nor *24500$aValidity and value of teacher education research$cKari Smith (red.) *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2020] *300 $a311 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *4901 $aNAFOL-boken$v[4(2020)]$x1894-021 *500 $aPå omslaget: NAFOL *50500$gPart 1:$g[Bidrag fra hovedtalerne]$tAlle burde hatt ein forskarskule : ein kvalitativ studie av tidlegare stipendiatar sine erfaringar med forskarskulen NAFOL /$rJohn Ivar Sunde. -$tShould we be widening the gap between teaching and research? : an interview / with$rGert Biesta by Philip Winter. -$tPractical wisdom and spiritual exercises in teacher education : what does "being taught by the Ancients" mean? /$rPaul Otto Brunstad, Stefano Oliverio. -$gPart 2:$tTransitions /$tExperiencing the transition to lower secondary school : parents' voices /$rGro Marte Strand ;$t"Å kutte navlestrengen" : en nyutdannet lærers opplevelse av skolen som organisasjon gjennom sine to første år i yrket /$rInna Ivashenko Amdahl & Marit Ulvik-$gPart 3:$tDevelopment and leadership$tProfessional development in Icelandic preschools : a historical saga /$rJuliana Tyrfingsdottir and Arna H. Jonsdottir ;$tProfesjonelle læringsfellesskap og pedagogisk skoleledelse /$rMette Marit Forsmo Jenssen. -$gDel 4:$tBeliefs about teaching, learning and assessment :$tLower secondary teachers' content : general beliefs about learning and teaching /$rWenche Hammer Johannessen. -$tLow stakes and high temperatures : a study of music performance assessment in teacher panels in terms of micropolitics /$rElizabeth Oltedal. -$gPart 5$tVocational education :$tIs action research about developing approaches to help young dropouts valid ? : a position paper /$rRagnvald Holst-Larsen ;$tLæreplanen og det profesjonelle handlingsrommet til mat- og helselæreren /$rIngfrid Veka, Hege Wergedahl og Asle Holthe ;$tSpecial educational needs practices in preschool : a practice from an architecture perspective /$rNatalia B. Hanssen. -$gPart 6:$tArt didactics :$tForskerposisjoner i tilblivelse : intra-aksjon mellom en forsker og elever med kamera i et sammenvevd, kunstdidaktisk møte /$rMonica Klungeland ;$tThe visual arts in contemporary education : exploring how artworks can promote moral deliberation /$rIngimar Olafsson Waage. -$gPart 7 :$tThe European perspective :$tTracing the value of teacher education in EU teacher-related policies /$rVasileios Symeonidis *520 $aDenne fjerde NAFOL-boken er nok et viktig bidrag til kunnskapsfeltet om og for lærerutdanningen. Som tidligere NAFOL-bøker inneholder den en samling av forskningsartikler om verdi og validitet i lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til videregående og forskeropplæringen. Med artikler fra England, Østerrike, Italia, Island og Norge gir boken et innblikk i dagens internasjonale lærerutdanningsforskning, særlig med tanke på at data er hentet inn fra Hviterussland og hele Europa. Også i denne boken har vi valgt å beholde originalspråket artiklene er skrevet på, og det er med glede vi ser at flere norske forskere melder seg inn i det internasjonale forskningsmiljøet ved å skrive på engelsk. Samtidig er det viktig å ivareta det norske språket i forskningsformidlingen, og denne boken søker etter å finne en balanse mellom internasjonal og nasjonal formidling. Det er et stort mangfold både i forskningstematikken og forskningsmetoder, noe som preger forskningsfeltet. NAFOL står sentralt i denne positive utviklingen med sine vel 200 tidligere og nåværende stipendiater. NAFOL-bøkene, og ikke minst denne boken, gir et godt bilde av dagens lærerutdanningsforskning. NAFOLs arbeid og bidrag til lærerutdanningsforskning er kjent langt utover Norge, og denne boken symboliserer den internasjonale dialogen om lærerutdanningsforskning som NAFOL aktivt deltar i. Boken er en unik kilde for forskere som ønsker å holde seg oppdatert om norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning. Professor Kari Smith er nåværende daglig leder for NAFOL. Hun har bakgrunn som lærer, lærerutdanner og leder for lærerutdanninger. Hun kan vise til et stort antall publikasjoner, og forskningsfeltene hennes er vurdering, profesjonell utvikling for lærere, og i de siste årene har hun fokusert, sammen med internasjonale kolleger, på lærerutdanneres profesjonelle læring. Som en del av rollen hennes i NAFOL arbeider Smit *650 7$aForskning$0(NO-TrBIB)HUME01535$2humord$_304069300 *650 7$aLærarrollen$2bokbas$9nno$_186249900 *650 7$aLærerrollen$2bokbas$9nob$_186250100 *650 7$aLærerutdanning$0(NO-TrBIB)HUME27346$2humord$_231189100 *650 7$aLæreryrket$0(NO-TrBIB)HUME24373$2humord$_192211200 *653 $alærerutdanning$alærerrollen$apedagogikk$aforskning$aundervisning$alæring$_48114200 *7001 $aSmith, Kari$d1949-$0(NO-TrBIB)9040772$4edt$4aui$_48114300 *7102 $aHøgskulen på Vestlandet$0(NO-TrBIB)1523345895098$4his$4orm$_10414800 *7102 $aNAFOL$0(NO-TrBIB)13017629$4pbl$4orm$_48114400 *7112 $aNAFOL$0(NO-TrBIB)13017629$bConference$n(5th :$d2018$dHamar)$_48114500 *7112 $aValidity and Value of Teacher Education Research$qkonferanse$cHamar$d2018$_48114600 *830 0$aNAFOL yearbook$x1894-021$v4(2020)$w991307175684702201$_269069300 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/13/37/150343713/productimage_OS_8832959ed99af9423916116005c44b09344e924f.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/13/37/150343713/productimage_ORG_e35d8c5a8e5642f26b7dc6076329e5b980c4eb44.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$aoa.fagbokforlaget.no$3Fulltekst$uhttps://doi.org/10.55669/oa0503$qapplication/pdf *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245033816 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/6/1/9788245033816.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/6/1/9788245033816.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/6/1/9788245033816.jpg$qimage/jpeg *85642$afagbokforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Validity-and-Value-of-Teacher-Education-Research/I9788245033816$qtext/html$nFagbokforlaget. - Bergen *85642$aissuu.com$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/validity_and_value_of_teacher_education_research__$qapplication/pdf$nissuu.com - Santa Monica, Calif. *913 $aNorbok$bNB *991 $aComponent parts$_10079600 *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920062200802202$b2021-11-14T19:59:06Z$z999920062200802202 ^