
Læreren møter ChatGPT
Eyvind ElstadElstad, Eyvind · Bok · Bokmål · utgitt [2023]
Ledig
- Automatlager: 1 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012267508 *00520231201154315.0 *007ta *008230623s2023 no a e 0 nob *00905295cam a2200541 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-15-07019-3$cNkr 449.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922202634702201 *035 $a(NO-DIMO)c7cd7f97-140e-42b2-bc9e-a03ff8c06097 *035 $a(NO-LaBS)21101821(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0689551 *035 $a(NO-OsBAS)150466719 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0689551 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000027306 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000027306 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.33463$qNO-OsBA$223/nor/20231016 *1001 $aElstad, Eyvind$d1958-$0(NO-TrBIB)90197929$4aut$_16373900 *24000$aLæreren møter ChatGPT$_246632100 *24510$aLæreren møter ChatGPT$cEyvind Elstad *263 $a231013 *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2023] *300 $a314 sider$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$gForord. -$g1.:$tLæreren møter Chat GPT.-$g2.:$tLæring i grensesnittet mellom elev og teknologi ,.$g3.:$tLærestoffet kan være vanskelig.: reduser derfor lærestoffets kompleksitet..-$g4.:$tFinn ut hva elevene kan, og ta utgangspunkt i det når du underviser .-$g5.:$tSuksessiv fordypning : kombiner steg for steg-tilnærming med helhetsoversikter.-$g6.:$tVelg et godt strukturert innhold for undervisningen!. -$g7.:$tLærestoffet må konkretiseres. -$g8. :$tUtnytt undervisningsmetodenes komparative fordeler. -$g9.:$tSkap flyt i overgangene mellom undervisningsmetodene, men også fremdrift.. -$g10.:$tDu må forklare lærestoffet slik at elevene forstår .-$g11.:$tUtnytt samarbeidslæringens muligheter i undervisningen.-$g12.:$tSkap gode diskusjoner. -$g13.:$tLa elevvene løse oppgaver. -$g14.:$tGi passende læringsstøtte når elevene utforsker. -$g15.:$tUtnytt teknologienes muligheter der det er fornuftig. -$g16.:$tLegg til rette for tverrfaglig undervisning der det er fornuftig. -$g17.:$tStimuler elevenes bruk av læringsstrategier. -$g18.:$tGi elevene læringsfremmende tilbakemeldinger 19.:$tSkap ro og orden i klasserommet. -$g20.:$tSkap gode relasjoner til elevene og mellom elevene. -$g21.:$tGi uttrykk for tydelige forventninger overfor alle elever.. -$g22.:$tLæreren møter ChatGPT : hvor går veien videre?.-$gReferanser. -$gStikkord. *520 $aDen raske utviklingen innenfor kunstig intelligens har ført til utfordringer for lærere over hele verden, samtidig som den har åpnet opp nye muligheter for elever og lærere.ChatGPT ble ikke utviklet for pedagogiske formål, men skolen og lærerne må forholde seg til at teknologien finnes. Det sentrale spørsmålet er hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes til pedagogiske formål. Hvilke konsekvenser har teknologiens eksistens for lærerens undervisning og elevenes læringsarbeid? Denne boken drøfter hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes i skolen. Boken tar utgangspunkt i klassiske karakteristika ved god undervisning og drøfter muligheter og begrensninger som generativ kunstig intelligens gir for lærerens arbeid.Boken er skrevet for lærere og lærerstudenter som ønsker å ta et strategisk grep om de mulighetene og utfordringene ChatGPT og teknologiutviklingen skaper i skolen. Læreryrket har en nøkkelrolle i å forme fremtidens generasjoner, og det er avgjørende å forstå hvordan teknologien kan samarbeide med lærerne for å forbedre læringsprosessen.$cForleggeropplysninger *650 7$aChatboter$0(NO-TrBIB)HUME61171$2humord$_255391000 *650 7$aKunstig intelligens$0(NO-TrBIB)HUME04225$2humord$_188426600 *650 7$aKunstig intelligens$0(NO-TrBIB)HUME04225$2humord$_252193600 *650 7$aKunstig intelligens$gundervisningsmetodar$0(NO-OsBA)1658205$2bibbi$9nno$_246632200 *650 7$aKunstig intelligens$gundervisningsmetoder$0(NO-OsBA)1658205$2bibbi$9nob$_246632300 *650 7$aKunstig intelligens$xbruk i undervisning$0(OCoLC-D)20201214051026.3$9nob$3ddcri$_247486800 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord$_185560200 *650 7$aUndervisningsmetoder$0(NO-TrBIB)HUME07903$2humord$_185490300 *650 7$aUndervisningsmetoder$0(NO-TrBIB)HUME07903$2humord$_344485100 *65027$aChatGPT$0(NO-OsBA)1645542$2bibbi$9nno$_246632400 *65027$aChatGPT$0(NO-OsBA)1645542$2bibbi$9nob$_246632500 *653 0$aAI$aundervisning$ateknologier$ainformasjonskompetanse$alærere$apedagogikk$_252488800 *7001 $aElstad, Eyvind$d1958-$0(NO-TrBIB)90197929$tLæreren møter ChatGPT$_16373900 *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000027306$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215070193 *85642$aaschehoug.no$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://www.biblioimages.com/aschehoug/dam.aspx?p=downloadasset&assetversionid=174199&key=db8371c526$qapplication/pdf *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/universitetsforlaget/docs/9788215070193_elstad_bla_i_boka?fr=xKAE9_zU1NQ$qapplication/pdf *85642$auniversitetsforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.universitetsforlaget.no/laereren-moter-chatgpt$qtext/html *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920442053002202$b2023-10-18T01:12:45Z$z999920442053002202 ^