Tilpasset opplæring i skolens arbeidsfellesskap
Eirik S. Jenssen og Knut RoaldJenssen, Eirik S. · Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012247946 *00520240523150914.0 *008190503s2019 no a eo 00 0 nob *00904053cam a2200469 c 4500 *020 $a9788245027563$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920850380802201 *035 $a(NO-DIMO)5c3804ac-dd10-45a7-8871-18d466ddea10 *035 $a(NO-OsBAS)150321578 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000025506 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.1394$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aJenssen, Eirik S.$d1966-$0(NO-TrBIB)99005304$4aut$_23668600 *24000$aTilpasset opplæring i skolens arbeidsfellesskap$_245702000 *24510$aTilpasset opplæring i skolens arbeidsfellesskap$cEirik S. Jenssen og Knut Roald *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2019] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (131 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2014 *520 $aTilpasset opplæring er et sentralt begrep i loven, forskriftene og læreplanene for det 13-årige opplæringsløpet. Det er likevel i liten grad utdypet hvordan tilpasset opplæring skal håndteres i skolens praksis. Forfatterne har gjennom mangeårig samarbeid med lærere, skoleledere og lærerstudenter erfart et ønske om mer konkret kunnskap om hvordan tilpasset opplæring kan håndteres i tilknytning til både enkeltpersoner og skolen som organisasjon. Boken legger vekt på å nærme seg tilpasset opplæring gjennom didaktiske kategorier som samtidig utfordrer aktørene i skolen til å anvende et organisasjonsperspektiv. God tilpasset opplæring må utvikles i et dynamisk spenningsfelt mellom den enkelte elevs forutsetninger, innholdet i opplæringen og skolen som organisasjon. Kvaliteten i tilpasset opplæring henger sammen med hvordan hele skolens læringsarbeid planlegges, organiseres og gjennomføres i samhandling mellom ledere, lærere, elever, foreldre og skolens omgivelser. Hovedspørsmålet i boken er hvordan den enkelte skole kan utvikle seg for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring i et samspill mellom individuell kunnskap og organisatorisk kunnskap taus kunnskap og eksplisitt kunnskap skolens indre liv og skolens omgivelser. Bokens målgruppe er fagpersoner, ledere og studenter som arbeider med faglige spørsmål om tilpasset opplæring. Boken dekker sentrale tema innenfor lærerutdanning, praktisk-pedagogisk utdanning og utdanninger i skoleledelse. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 3. oktober 2023) *650 7$aSkolen$2bokbas$9nno$_186334200 *650 7$aSkolen$2bokbas$9nob$_186334300 *650 7$aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nno$_188536300 *650 7$aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nob$_188536400 *7001 $aJenssen, Eirik S.$d1966-$0(NO-TrBIB)99005304$tTilpasset opplæring i skolens arbeidsfellesskap$_23668600 *7001 $aRoald, Knut$d1946-$0(NO-TrBIB)90410027$4aut$_22429600 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/78/15/150321578/productimage_OS_b91ef56f660b9189fe2a038a2afe21493974a45f.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/78/15/150321578/productimage_ORG_aefd7b38516ab8072ca9fdd0dac6db6e2392ba2b.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788245027563 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/3/6/9788245027563.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/3/6/9788245027563.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/3/6/9788245027563.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920436098002202$b2023-09-22T02:49:05Z$z999920436098002202 ^