Hvorfor pedagogisk dokumentasjon?
Varför pedagogisk dokumentation? (Originaltittel:) · Hillevi Lenz TaguchiLenz Taguchi, Hillevi · Bok · Bokmål · utgitt 2020
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012218364 *00520250102090012.0 *008200929s2020 no eo 00 0 nob *00903753nam a2200505 c 4500 *020 $a9788215048642$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921226712402201 *035 $a(NO-DIMO)3d7a416e-853d-4d78-a860-2b8330205185 *035 $a(NO-OsBAS)150357023 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000022997 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *0411 $anob$hswe *08204$a372.21$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aLenz Taguchi, Hillevi$d1962-$0(NO-TrBIB)97013571$4aut$_15663700 *24010$aVarför pedagogisk dokumentation?$lNorsk$_249758600 *24510$aHvorfor pedagogisk dokumentasjon?$cHillevi Lenz Taguchi *2461 $iOriginaltittel:$aVarför pedagogisk dokumentation? *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c2020 *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (121 sider) *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2025 *520 $aDenne boken er en introduksjon til bruk av pedagogisk dokumentasjon som arbeidsverktøy for kompetanseheving og endring i barnehagen. Forfatteren diskuterer pedagogisk dokumentasjon i lys av måten de ansatte ser på barn, kunnskap og læring. De fleste eksemplene i boken er fra barnehagen, hvor pedagogisk dokumentasjon brukes i stor utstrekning. Hva er kunnskap og læring når en arbeider med pedagogisk dokumentasjon? Mye har endret seg siden den type dokumentasjon ble introdusert med inspirasjon fra den norditalienske byen Reggio Emilias kommunale førskolesystem. Gjennom ulike eksempler fra barnehagen diskuterer forfatteren barnet som subjekt, samt barnet og pedagogen som medkonstruktører av kultur og kunnskap. Hillevi Lenz Taguchi er professor i pedagogikk og barne- og ungdomsvitenskap ved Stockholms universitet. Ninni Sandvik har skrevet forordet i den norske utgaven, som er oversatt fra svensk av Hanne Elise Marthinsen og Mildrid Solli. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 7. november 2023) *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *7001 $aLenz Taguchi, Hillevi$d1962-$0(NO-TrBIB)97013571$iOversettelse av:$tVarför pedagogisk dokumentation?$lSvensk$_15663700 *7001 $aLenz Taguchi, Hillevi$d1962-$0(NO-TrBIB)97013571$tVarför pedagogisk dokumentation?$lNorsk$_15663700 *7001 $aMarthinsen, Hanne Elise$0(NO-TrBIB)8009540$4trl$_15664000 *7001 $aSolli, Mildrid$0(NO-TrBIB)10060959$4trl$_15664100 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/23/70/150357023/productimage_OS_31c04e63b964abef2065c56baee03cf7a6405878.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/23/70/150357023/productimage_ORG_24ac016aca345caa6b70594af6bc7269941b0c66.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788215048642 *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215048642 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/4/9788215048642.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/4/9788215048642.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/4/9788215048642.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920419661302202$b2023-07-16T02:11:38Z$z999920419661302202 ^