
Motorikk i et didaktisk perspektiv
Ingvild Kvikstad (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2022
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0011813332 *00520231031152843.0 *007ta *008220317s20222016no a e 0 0 nob *00904688cam a2200553 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-05-56300-1$cNkr 459.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921676927202201 *035 $a(NO-DIMO)623e71fe-e6e7-4ae0-a68e-a8c9cb45e968 *035 $a(NO-LaBS)50442340(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0652174 *035 $a(NO-OsBAS)150434244 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0652174 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000006500 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000006500 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *080 $a371.214 *08204$a370.155$qNO-OsBA$223/nor *0830 $a155.412334$223$qNO-VoHVB *0830 $a372.24$24/nor *0830 $a372.86$223 *130 $aMotorikk i et didaktisk perspektiv$f2022$_179541400 *24500$aMotorikk i et didaktisk perspektiv$cIngvild Kvikstad (red.) *250 $a2. utgave *263 $a220601 *264 1$aOslo$bGyldendal$c2022 *300 $a309 sider$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *500 $a1. utgave Oslo : Gyldendal akademisk, 2016 *50500$gInnledning. -$g1.:$tHva er motorikk? /$rTommy Haugen og Thomas Moser .-$g2.:$tTeoretiske perspektiver på utvikling og læring /$rMonika Haga, Leif Trana og Hermundur Sigmundsson. -$g3:$tVi kan lære noe om læring ved å lære noe om hjernen /$rJens Birch. -$g4.:$tUtvikling av fysiske egenskaper hos barn og unge og konsekvenser for motorikken /$rRein M. Jensen, Svein Arne Pettersen og Per Morten Fredriksen. -$g5.:$t"D e nå' i kroppen som vil leik' " /$rVigdis Vedul-Kjelsås. -$g6.:$tMotorikk og kognitiv læring /$rThomas Moser og Yngvar Ommundsen. -$g7.:$tDanning i kroppsøving : motorisk læring som kjerne i faget /$rYngvar Ommundsen. -$g8.:$tMotorikkrelaterte begreper i læreplaner i kroppsøving 1922-2020 /$rTommy Haugen og Erik Aasland. -$g9.:$tMotorisk kompetanse i fagfornyelsen (LK20) /$rIngvild Kvikstad. -$g10.:$tLæring i kontekst : omgivelsenes betydning for læring av bevegelser /$rIngunn Fjørtoft.-$g11.:$tETA som didaktisk modell i kroppsøving /$rJan M. Loftesnes, Jostein R. Sanderud og Odd Lennart Vikene. -$g12.:$tKvalitativ bevegelseslæring eksemplifisert i friidrett /$rMarc Esser-Noetlichts. -$g13.:$tTesting og observasjon av motorikk /$rIngvild Kvikstad *5203 $aKapitlene i antologien er oppdatert i henhold til den nye læreplanen i kroppsøving (LK20). I tillegg er kapitlene revidert på bakgrunn av ny viten på fagfeltet. Det er også lagt til et nytt kapittel om hvordan motorisk kompetanse kommer til uttrykk i læreplanen. Kapitlene omhandler ulike perspektiver på motorikk og motorisk kompetanse. De utfyller hverandre, og til sammen gir boka et helhetsperspektiv i en didaktisk kontekst. Det er lagt spesielt vekt på barn og unge i aldersgruppen 10–16 år, en aldersgruppe som får lite fokus i annen faglitteratur om motorikk. boka er en vitenskapelig antologi der alle kapitlene er fagfellevurderte. Antologien er rettet mot forskere, profesjonsutøvere og studenter i lærer- og idrettsutdanning.$cForleggeromtale *650 7$aBarn$0(No-TrBIB)HUME07171$2humord$_209674400 *650 7$aKroppsøving$0(No-TrBIB)HUME24047$2humord$_185693400 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aMotorikk$0(No-TrBIB)HUME21854$2humord$_185693500 *650 7$aMotorikk$gpedagogisk psykologi$xUngdom$0(NO-OsBA)1142806$2bibbi$9nno$_185693600 *650 7$aMotorikk$gpedagogisk psykologi$xUngdom$0(NO-OsBA)1142806$2bibbi$9nob$_246749100 *650 7$aUngdom$0(NO-TrBIB)HUME11120$2humord$_288122600 *653 0$amotorikk$abarn$aungdommer$adidaktikk$alæring$arørsle$apedagogisk psykologi$akroppsøving$amotorisk kompetanse$_205951900 *7001 $aKvikstad, Ingvild$d1958-$0(NO-TrBIB)90382595$4edt$4aui$4ctb$_23886900 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920284349302202"$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205563001 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/0/9788205563001.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/0/9788205563001.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/0/9788205563001.jpg$qimage/jpeg *85642$agyldendal.no$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.gyldendal.no/faglitteratur/pedagogikk-og-laererutdanning/fagdidaktikk/motorikk-i-et-didaktisk-perspektiv/p-10031106-no/$qtext/html$nGyldendal - Oslo *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920284349302202$b2022-05-30T02:07:49Z$z999920284349302202 ^