
Tilpasset opplæring i en lærende skole : om utvikling av læringsmiljøet
Jensen, Roald 371.9 J
Bok Bokmål utgitt 2006
Hylleplass: Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
(hylleplass: 371.9 J)
*0011762372 *00520191106180842.0 *007ta *008220114t2006||||no# ###e#|||||00|#0#nob|d *00900000nam#a22000005c#4500 *019 $bl *020 $a9788299639316$qh.$cNkr 270.00 *035 $a(NO-LaBS)8917094(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150081905 *040 $aNO-OsBAS$bnob *08214$a371.9$qNO-OsBAS$25/nor *090 $c371.9$dJ *1001 $aJensen, Roald$4aut$_133969800 *24510$aTilpasset opplæring i en lærende skole :$bom utvikling av læringsmiljøet *260 $aStjørdal$bLæringsforl.$c2006 *300 $a156 s.$c24 cm *336 $atext$btxt *337 $aunmediated$bn *338 $avolume$bnc *386 $mCountry of origin$bNO *520 $aBoka beskriver hvordan tilpasset opplæring forstås og praktiseres i skolen. Videre drøftes begrepet og settes i sammenheng med de oppgavene skolen skal løse på individ-, gruppe- og skolenivå, med fokus på elevenes individuelle læring, elevmedvirkning, læringsfellesskapet og skolen som en lærende organisasjon. Det hele settes inn i en modell for å utvikle tilpasset opplæring i skolen. Gjennom sin grundige og klare beskrivelse av hva tilpasset opplæring er eller bør være, er boka et godt arbeidsredskap både for lærere, skoleledere og andre med ansvar for utvikling av skolen som et læringsfellesskap. *65017$aLæringsmiljø$9nno$2bokbas$_62112900 *65017$aLæringsmiljø$9nob$2bokbas$_62113000 *65017$aSpesialpedagogikk$9nno$2bokbas$_173181900 *65017$aSpesialpedagogikk$9nob$2bokbas$_18018800 *8521 $h371.9$iJ *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/05/19/150081905/productimage_ORG_90160ebcf5dd32477b88363eafe73fa913b39c4c.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^