
Integrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever
Irmelin Kjelaas og Kristin FagerheimKjelaas, Irmelin · Bok · Bokmål · utgitt [2021]
Ikke ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0011760906 *00520250123155243.0 *007ta *008210921s2021 no a e 0 0 nob *00903916cam a2200529 c 4500 *019 $bl *020 $a9788215035802$cNkr 399.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920928784302201 *035 $a(NO-DIMO)eb8fe3f8-5725-43a4-b6bf-f7344fd78732 *035 $a(NO-LaBS)13634880(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0627354 *035 $a(NO-OsBAS)150331621 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0627354 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001943 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001943 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.653982$qNO-OsBA$223/nor *0830 $a439.828240715$223/nor/20241024$qNO-VoHVB *1001 $aKjelaas, Irmelin$d1978-$0(NO-TrBIB)6081074$4aut$_54338200 *24010$aIntegrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever$_174287800 *24510$aIntegrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever$cIrmelin Kjelaas og Kristin Fagerheim *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021] *300 $a150 sider$billustrasjoner i farger$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *504 $aBibliografi side [139]-147 *5050 $aNyankomne elever ; Integrert språk- og fagopplæring ; Teoretisk grunnlag ; Overordna didaktiske prinsipp for ei integrert språk og fagopplæring ; Samtale ; Lesing ; Skriving *5203 $aNyankomne andrespråkselever står overfor en stor læringsoppgave: De skal tilegne seg det norske språket samtidig som de skal fortsette sin faglige utvikling - på norsk. Dette krever at de får ei tilpassa opplæring både i språk og fag, at språk- og fagopplæringa ses i sammenheng, og at opplæringa er ressursorientert og tar utgangspunkt i elevenes erfaringer, kunnskaper og flerspråklige kompetanse. Denne boka gir ei teoretisk og didaktisk innføring i hvordan ei slik helhetlig og integrert opplæring kan planlegges, organiseres og gjennomføres. Forfatterne presenterer det sosiokulturelle teorigrunnlaget for slik opplæring, før de tar for seg det didaktiske arbeidet med ordforråd, muntlighet, lesing og skriving. Opplæring for nyankomne minoritetsspråklige elever er i fokus i boka. Den er også nyttig lesning for alle lærerstudenter og lærere som kommer til å få, eller har andrespråkselever i sitt klasserom. *650 7$aAndrespråk$0(NO-TrBIB)HUME22938$2humord$_185750000 *650 7$aDidaktikk$0(NO-TrBIB)HUME07882$2humord$_185675400 *650 7$aMinoritetsspråklige elever$0(NO-TrBIB)HUME23353$2humord$_185750100 *650 7$aNorsk språk$gfør- og grunnskolen$xUndervisning$xFremmedspråklige$0(NO-OsBA)1135731$2bibbi$9nob$_204786400 *650 7$aNorsk språk$gfør- og grunnskolen$xUndervisning$xFremmendspråklege$0(NO-OsBA)1135731$2bibbi$9nno$_204786500 *650 7$aUndervisingsmetodikk$2bokbas$9nno$_185490200 *650 7$aUndervisningsmetoder$0(NO-TrBIB)HUME07903$2humord$_185490300 *650 7$aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob$_185490500 *653 0$anorsk språk$afremmedspråksundervisning$agrunnskoleutdanning$_174288100 *7001 $aFagerheim, Kristin$d1971-$0(NO-TrBIB)1550669604712$4aut$_59733400 *7001 $aKjelaas, Irmelin$d1978-$0(NO-TrBIB)6081074$tIntegrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever$_54338200 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920183295002202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215035802 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/0/9788215035802.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/0/9788215035802.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/0/9788215035802.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920183295002202$b2022-01-12T03:03:01Z$z999920183295002202 ^