Skolen som reformasjonsprosjekt i Norge på 1500tallet
Helje Kringlebotn Sødal
Artikkel Bokmål
*0011294016 *008200226s2019 xx# 000 0 nob *019 $bk *08230$a373.2410948109031 *100 $aSødal, Helje Kringlebotn$4aut$uUniversitetet i Agder, Fakultet for humaniora og pedagogikk, Institutt for religion, filosofi og historie$_133440800 *245 $aSkolen som reformasjonsprosjekt i Norge på 1500–tallet *300 $aS. 156-171 *500 $aVitenskapelig artikkel *520 $aEngelsk sammendrag *650 $a1500-tallet$9nor$2norart$_134581600 *650 $aLatinskoler$2norart$_31277500 *650 $aReformasjonen$2norart$_17920800 *650 $apresteutdanning$9nor$2norart$_135214700 *653 $aReformation$9eng$_131226600 *653 $achurch ordinance$9eng$_151721700 *653 $aclerical education$9eng$_151721800 *653 $alatin school$9eng$_151721900 *773 $tTeologisk tidsskrift [elektronisk ressurs]$gÅrg. 8, nr. 3 (2019)$x1893-0271 *8564 $uhttps://doi.org/10.18261/issn.1893-0271-2019-03-02 *999 $z2000648363$anorart:2000648363 ^