Hvordan ungdom som står i fare for å utvikle psykose og som har deltatt i psykoedukativ familiebehandling opplever mestring i skole og sosial fungering
Åse Karin Sviland
Artikkel Bokmål
*0011257398 *008170419s2017 xx# 000 0 nob *019 $bk *08230$a616.89156 *100 $aSviland, Åse Karin$4aut$uStavanger universitetssjukehus, Psykiatrisk divisjon$_147694000 *245 $aHvordan ungdom som står i fare for å utvikle psykose og som har deltatt i psykoedukativ familiebehandling opplever mestring i skole og sosial fungering *246 $aHow do adolescents at risk for psychosis experience their school and role functioning after having finished a family – focused treatment intervention *300 $aS. [35]-47 *500 $aVitenskapelig artikkel *520 $aEngelsk sammendrag *650 $afamilieterapi$9nor$2norart$_129668500 *650 $aforebygging$2norart$_58353200 *650 $apsykoedukativ behandling$9nor$2norart$_138439300 *650 $apsykoser$9nor$2norart$_129442500 *650 $aungdom$9nor$2norart$_128708400 *653 $aearly intervention$9eng$_135658900 *653 $apsychoeducational family treatment$9eng$_147694100 *653 $apsychosis$9eng$_128828800 *653 $aqualitative method$9eng$_129936600 *653 $aultra high risk$9eng$_147694200 *700 $aJoa, Inge$4aut$uStavanger universitetssjukehus, Psykiatrisk divisjon, Nettverk klinisk psykoseforskning$_134067000 *700 $aJohannessen, Jan Olav;$4aut;$uStavanger universitetssjukehus, Psykiatrisk divisjon$_141846500 *773 $tNordisk sygeplejeforskning [elektronisk ressurs]$gVol. 7, no. 1 (2017)$x1892-2686 *8564 $uhttps://doi.org/10.18261/issn.1892-2686-2017-01-04 *999 $z1700611119$anorart:1700611119 ^