
Å lære språk i barnehagen : kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Vibeke GrøverGrøver, Vibeke · Bok · Bokmål · utgitt 2018
Ikke ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001983614 *00520230306152515.0 *007ta *008180110s2018 no e 00 0 nob *00903702cam a2200517 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-42220-2$qh.$cNkr 349.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920445992702201 *035 $a(NO-LaBS)10883870(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150284570 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *08204$a372.6$qNO-OsBAS$223/nor *08204$a372.6049 *0830 $223$a372.21$qNoBeU *0830 $a0833$a014$223$z1 *0830 $a155.4136$223$qNO-VoHVB *1001 $aGrøver, Vibeke$d1955-$0(NO-TrBIB)1512565200383$4aut$_15944900 *24510$aÅ lære språk i barnehagen :$bkvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring$cVibeke Grøver *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2018 *300 $a194 s.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aHvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring?Hva kjennetegner språkfremmende samspill?Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen.Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ved å drøfte forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Fremstillingen belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aSamhandling$0(NO-TrBIB)HUME09219$2humord$_186503200 *650 7$aSpråk$0(NO-TrBIB)HUME09767$2humord$_186187100 *650 7$aSpråk$2bokbas$9nno$_188377800 *650 7$aSpråk$2bokbas$9nob$_188377900 *650 7$aSpråklig kommunikasjon$0(NO-TrBIB)HUME06012$2humord$_186630000 *650 7$aSpråklæring$0(NO-TrBIB)HUME06371$2humord$_186589600 *650 7$aSpråkstimulering$0(NO-TrBIB)HUME24961$2humord$_188195800 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord$_185560200 *653 0$aspråk$alæring$abarnehagen$aspråkstimulering$aspråklæring$abarnehagebarn$aførskolebarn$abarnehagepedagogikk$aførskolepedagogikk$aspråkleg kommunikasjon$atospråklig barn$akommunikasjon$avoksenrolle$alek$_122953400 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/70/45/150284570/productimage_OS_b80e3a24030f0f348f0e8c2293c23a30a6a34112.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/70/45/150284570/productimage_ORG_fac6ba5ae3da0e9a42cfd8024abb52b5cd9620d0.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$qtext/html$nhttps://www.cappelendamm.no/_a-lare-sprak-i-barnehagen-vibeke-grover-9788202422202$nCappelen Damm akademisk forlag, Oslo *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202422202 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/0/9788202422202.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/0/9788202422202.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/0/9788202422202.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919909178102202$b2021-11-26T03:26:22Z$z999919909178102202 ^