
Nye perspektiver på minoritetsspråklige elever : en pedagogisk-psykologisk tilnærming
Branca LieLie, Branca · Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001970836 *00520230402121417.0 *007ta *008190211s2019 no e 00 0 nob *00904804nam a2200517 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-58739-0$qh.$cNkr 359.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920788595102201 *035 $a(NO-LaBS)11927953(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150311427 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a376.7 *08204$a370.117019$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a083$223$z1 *0830 $a371.713089$223$qNo-VoHVB *0830 $a371.829$223$qNo-VoHVB *0830 $a371.95089$223$qNO-VoHVB *1001 $aLie, Branca$d1948-$0(NO-TrBIB)10036477$4aut$_44699900 *24510$aNye perspektiver på minoritetsspråklige elever :$ben pedagogisk-psykologisk tilnærming$cBranca Lie *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *300 $a235 s.$c21 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *50500$gForord /$rBranca Lie. -$gTil leseren /$rRune Hausstätter. -$gInnledning. -$tBegavede minoritets språklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med ulike vansker. -$tFaktorer som har betydning for psykisk helse hos begavede elever. -$tPsykologisk og pedagogisk rådgivning til begavede elever i skolen. -$tPedagogiskpsykologiske betraktninger. -$gLitteraturliste *520 $aDenne boka gir en grunnleggende introduksjon til et fagområde som handler om begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med faglige, sosiale og/eller emosjonelle vansker (dobbelteksepsjonelle). Gjennom en teoretisk-metodisk tilnærming viser forfatteren hvordan lærere og skolerådgivere kan hjelpe disse elevene med de utfordringene de møter i skolemiljøet. Boka gir både en teoretisk og praktisk tilnærming til hvordan vi kan identifisere/diagnostisere disse to elevgruppene, med henvisning til nyere forskning. Boka prøver gjennom pedagogiske og psykologiske forklaringer å svare på: Hvem er de begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med ulike vansker (dobbelteksepsjonelle)? Hvordan kan vi vite at de er begavet? Hva er årsak til at de har problemer med å tilegne seg målspråket (norsk) og med å mestre andre skolefag? Behov for psykologisk og pedagogisk rådgivning i skolen Faktorer som har betydning for psykisk helse hos begavede minoritetsspråklige elever Boka henvender seg til lærerstudenter og studenter som er knyttet til psykologiske og pedagogiske studier ved høyskoler og universiteter, og vil også være nyttig for lærere og andre fagfolk som jobber med minoritetsspråklige elever. Den er spesielt rettet mot PPT-rådgivere, men den kan også være av interesse for BUP og ansatte i andre deler av helsetjenesten. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-04-22 *650 7$aMigrasjon$0(NO-TrBIB)HUME09249$2humord$_285128100 *650 7$aMigrasjonspedagogikk$2bokbas$9nno$_189978500 *650 7$aMigrasjonspedagogikk$2bokbas$9nob$_189978600 *650 7$aPedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME07881$2humor$_192065000 *650 7$aPsykologi$0(NO-TrBIB)HUME07972$2humord$_187132600 *650 7$aPsykologi$2bokbas$9nno$_188191200 *650 7$aPsykologi$2bokbas$9nob$_188191300 *653 0$aminoritetsspråklige elever$alærevansker$abegavede elever$aflerkulturell pedagogikk$aspråkangst$aevnerike elever$agåverike elevar$aPPT$apedagogisk-$_121896200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020042248584$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/27/14/150311427/productimage_OS_59b752f1442b0f9f358935dd8afbad47dcf0f170.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/27/14/150311427/productimage_ORG_be0aa48dfd32b181eb77e7c18349de0bb83b72b7.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202587390 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/0/9/9788202587390.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/0/9/9788202587390.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/0/9/9788202587390.jpg$qimage/jpeg *85642$acda.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/_nye-perspektiver-pa-minoritetsspraklige-elever-branca-lie-9788202587390$qtext/html$nCappelen Damm akademisk. - Oslo *85642$acda.no$nCappelen Damm akademisk. - Oslo$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/sek-asset/external-resources/toc-9788202587390-Nye_perspektiver_paa_minoritetsspraaklige_elever_Innholdsfortegnelse.pdf$qapplication/pdf *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919985674402202$b2021-11-14T21:12:17Z$z999919985674402202 ^