
Lek på alvor : barns lek - en utfordring for læring
Ole Fredrik LillemyrLillemyr, Ole Fredrik · Bok · Bokmål · utgitt [2020]
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001932775 *00520230307090942.0 *007ta *008210111s2020 no a e 0 0 nob *00905496cam a2200673 c 4500 *019 $bl *020 $a9788215047560$cNkr 479.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921216740302201 *035 $a(NO-DIMO)dfb9e282-0cbd-4d43-8cc5-f63ddb8693a5 *035 $a(NO-LaBS)12937308(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0606720 *035 $a(NO-OsBAS)150355614 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0606720 *035 $aoai:mlnb.bs.no:0606720 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001415 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001415 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *060 4$aWS 105.5.P5 *080 $a159.922.7 *080 $a371.382 *08204$a372.21$qNO-OsBA$223/nor *0830 $a155.418$223$qNO-VoHVB *1001 $aLillemyr, Ole Fredrik$d1945-$0(NO-TrBIB)90145885$4aut$_11989200 *24010$aLek på alvor$lNorsk$_79049700 *24510$aLek på alvor$bbarns lek - en utfordring for læring$cOle Fredrik Lillemyr *24633$aLeik på alvor$bteorier om førskolebarn og leik *24633$bBarn og lek : en spennende utfordring *250 $a4. utgave *263 $a20210108 *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2020] *300 $a218 sider$billustrasjoner i farger$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *500 $a1. utgave Oslo : TANO, 1990 *50500$gForord$gDel 1 :$tBarn og lek :$tNyere syn på barn og barndom ;$tLek som fenomen – lekens mangfold ;$tLekens aktualitet i dagens samfunn ;$tLek – en utfordring for læring. -$gDel 2 :$tGrunnsyn og lek :$tPedagogisk grunnsyn og lek :$tPsykologiske retninger og lek ;$tPedagogiske retninger og lek. -$gDel 3:$tUtvalgte teorier om lek :$tKognitiv og sosiokulturell teori om lek ;$tPersonlighetsteori om lek ;$tSamfunnskritisk teori om lek ;$tSosialantropologiske tilnærminger til lek ;$tFilosofiske tilnærminger til lek. ;$tFilosofiske tilnærminger til lek. ;$tKonklusjoner del 3. -$gDel 4 :$tPraktisk-pedagogiske utfordringer :$tLek i pedagogisk arbeid ;$tTeori og praksis om barn og lek.-$gSluttord ;$gReferanser ;$gRegister *520 $aBarns lek er viktig og må tas på alvor. Boken presenterer et variert utvalg av lekteori som belyser lekens mangfoldige karakter.Forfatter legger spesielt vekt på lekens betydning for læring. Læring gjennom lek er forbundet med barns følelse av kompetanse, inspirasjon og engasjement, og ikke minst tilhørighetsfølelse til barnegruppen i leke- og læringsmiljøet. Barnehagen som læringsarena blir nærmere beskrevet i lys av et helhetlig perspektiv på lek, læring og danning, som samlet gir grunnlag for allsidig utvikling.Denne 4. utgaven er gjennomgående ajourført i tråd med relevant forskning og litteratur på området. I tillegg er perspektivet på lek videreutviklet og utvidet, i samsvar med det viktige og mangeårige grunnlagsarbeidet til Brian Sutton-Smith. Videre er lekens flertydighet og mangfold, samt den krevende sammenhengen mellom lek og læring som grunnlag for danning, grundigere drøftet i denne utgaven.Boken er skrevet for studenter i barnehagelærerutdanningen. Den vil i tillegg være av interesse for andre pedagogikkstudenter og forskere innenfor fagfeltet, samt foreldre eller andre som er opptatt av barns lek, læring og danning.$cForlagsomtale *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aLeik$2bokbas$9nno$_188139500 *650 7$aLeik$gbarnehager$0(NO-OsBA)1117654$2bibbi$9nno$_186296800 *650 7$aLek$0(NO-TrBIB)HUME04863$2humord$_185592000 *650 7$aLek$2bokbas$9nob$_188139600 *650 7$aLek$gbarnehager$0(NO-OsBA)1117654$2bibbi$9nob$_186296900 *650 7$achildhood-play-behavior$2psychit$_189712900 *653 0$abarndom$abarn$alæring$aførskolebarn$abarnehagebarn$abarnehagen$asamfunn$apedagogisk grunnsyn$apsykologiske retninger$apedagogisk teori$asosial motivasjon$abarnepsykologi$abarnehager$aførskoler$aleketeorier$aleiketeoriar$apedagogikk$_118408600 *7001 $aLillemyr, Ole Fredrik$d1945-$tLek på alvor$lNorsk$_79049900 *77608$aLillemyr, Ole Fredrik$tLek på alvor$z978-82-15-05133-8$w994100000011702183 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920109695702202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215047560 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/0/6/9788215047560.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/0/6/9788215047560.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/0/6/9788215047560.jpg$qimage/jpeg *85642$aaschehoug.no$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://www.biblioimages.com/aschehoug/dam.aspx?p=downloadasset&assetversionid=103271&key=c37cacb93c$qapplication/pdf$nAschehoug. - Oslo *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/universitetsforlaget/docs/sider_fra_9788215047560_lillemyr_lek_pa__alvor_try/2$qapplication/pdf$nissuu.com. - Santa Monica, Calif *85642$auniversitetsforlaget.no$uhttps://www.universitetsforlaget.no/lek-pa-alvor-2$qtext/html$nUniversitetsforlaget. - Oslo *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920109695702202$b2021-12-08T03:25:43Z$z999920109695702202 ^