
Komplementerende kunnskap i grunnskolelærerutdanningene
Bodil Kjesbo Risøy og Margareth Eilifsen (red.)Bok · Bokmål · utgitt [2021]
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001406213 *00520230315081810.0 *007ta *008210811s2021 no a e 0 0 nob *00906305cam a2200565 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-15-05138-3$cNkr 349.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921523932602201 *035 $a(NO-DIMO)34ed2ded-07bb-43bf-8b1a-e13b47f0f3f2 *035 $a(NO-LaBS)33648791(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0623714 *035 $a(NO-OsBAS)150379688 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0623714 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001467 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001467 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $anob$anno *08204$a372.0711$qNO-OsNB$223/nor *0830 $a372.112$223/nor$qNO-VoHVB *1300 $aKomplementerende kunnskap i grunnskolelærerutdanningene$_69260200 *24510$aKomplementerende kunnskap i grunnskolelærerutdanningene$cBodil Kjesbo Risøy og Margareth Eilifsen (red.) *263 $a20210927 *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021] *300 $a197 sider$billustrasjoner i farger$c23 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$gForord . -$g1. :$tNår studieleder skal få én pluss én til å bli komplementerende kunnskap /$r:Bodil Kjesbo Risøy. -$g2.:$tSammen om praksisnær profesjonsutdanning /$r:Margareth Eilifsen og Bodil Kjesbo Risøy. -$g3.:$tObservasjonspraksismodellen - en ny arena for observasjonspraksis i grunnskolelærerutdanningene /$rSolveig Kalgraf og Bodil Kjesbo Risøy. -$g4.:$tÅ vere herre i eige hus! : kritisk refleksjon som verktøy for sjølvdanning av profesjonsidentitet for lærarstudenten /$rSiv Kristin Yndestad Borgen. -$g5.:$tHvordan læreres kunnskapsutvikling kan endre yrkespraksis /$rChristine Hope og Gerd Grimsæth. -$g6.:$tKorleis kan norsklæraren bidra til at barn og unge utviklar kompetanse om berekraft? /$rNina Goga og Ingeborg Strandos. -$g7.:$tNå vil jeg heller være brannmann! : pølsetjuvens potensial for livsvalg og livsmestring /$rGro Ulland. -$g8.:$tkonstruktiv uro i klasserommet : arbeid med læringsgrupper for elevers helhetlige lærelyst /$rVibecke Moldestad. -$tmangfold som pedagogisk gave : fargespill-metodikk : arbeid med flerkultur i skole og barnehage /$rTjalve Gj. Madsen. -$g10.:$tDu ser det ikke før du tror det! : om tverrprofesjonelt samarbeid i utdanning av grunnskolelærere /$rMargareth Eilifsen Astrid Synnøve Litland Bodil Kjesbo Risøy og Ragnhild Sollesnes. -$gForfatterprestasjoner. -$gStikkord *520 $aDenne vitenskapelige antologien utfordrer noen av kunnskapsbegrepene innen lærerprofesjonene. Antologien er både et bidrag i forståelsen av kompetanseheving innen lærerprofesjonene, og den viser hvordan ulike perspektiver på kunnskap kan møtes i fellesskap for profesjonsdanning. Intensjonen er å fremme et komplementerende, i stedet for et konkurrerende, kunnskapssyn. Flere av kapitlene løfter frem fagovergripende temaer innen grunnskolelærerutdanning og presenterer perspektiver på kunnskap på tvers av fag, forskning og praktisk erfaring. Til sammen gir boken en bred kunnskapsforståelse for lærerutdannere, utdanningsledere, skoleledere, lærere og studenter. Boken tar både for seg utfordringer som utdannere og forskere kan møte i spenningsfeltet mellom politikk og praksis, og presenterer ny kunnskap om hvordan ulike parter i felleskap ivaretar profesjonsutøvelsen gjennom lærerutdanningene. De ulike kapitlene gir også flere eksempler på ny arena for praksis, nye metoder for klasseledelse, nye måter å jobbe med fagovergripende temaer fra fagfornyelsen og tverretatlig samarbeid på. Forfatterne oppfordrer til videre arbeid og forskning på temaene. Målgruppen er lærerutdannere og studenter i grunnskolelærerutdanningene, i barnehagelærerutdanning, styrer- og rektorutdanning og andre profesjonsutdanninger rettet mot barn og unge. Kapitlene er også aktuell for ansatte i barnehager og skoler. Forfatterne er både forskere og lærerutdannere fra UH-sektoren og praksisfeltet og ledere av lærerutdanninger.$cForlagsomtale *546 $aBidrag på bokmål og nynorsk *650 7$aKompetanseutvikling$0(NO-TrBIB)HUME23853$2humord$_187350300 *650 7$aLærarar$xUtdanning$0(NO-OsBA)1122398$2bibbi$9nno$_200495100 *650 7$aLærere$0(NO-TrBIB)HUME07510$2humord$_186250000 *650 7$aLærere$xUtdanning$0(NO-OsBA)1122398$2bibbi$9nob$_200495200 *650 7$aLærerutdanning$0(NO-TrBIB)HUME27346$2humord$_231189100 *653 0$akunnskpsgrunnlag$akunnskapsinnhold$agrunnskolelærarar$agrunnskolelærere$ayrkeskunnskap$alærerutdanning$alærarutdanning$akvalitet$alærerstudenter$_69260300 *7001 $aEilifsen, Margareth$d1970-$0(NO-TrBIB)5027553$4edt$_68505800 *7001 $aRisøy, Bodil Kjesbo$0(NO-TrBIB)33798$4edt$_69260400 *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/dc3d2576-23bf-4d3c-a5a2-f3eac375467a/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/dc3d2576-23bf-4d3c-a5a2-f3eac375467a/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920167000302202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215051383 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/3/8/9788215051383.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/3/8/9788215051383.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/3/8/9788215051383.jpg$qimage/jpeg *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=1934499$qtext/html$nCristun/UnIT . - Oslo *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/universitetsforlaget/docs/sider_fra_9788215051383_ris_y_og_eilifsen_kompleme?fr=sMWU3YzM3OTYwMA$qapplication/pdf$nissuu.com. - Palo Alto, Calif. *85642$auniversitetsforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.universitetsforlaget.no/komplementerende-kunnskap-i-grunnskolelaererutdanningene$qtext/html$nUniversitetsforlaget. - Oslo *913 $aNorbok$bNB *961 $a225$9local *991 $aComponent parts$_10079600 *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920167000302202$b2021-12-08T03:28:07Z$z999920167000302202 ^