
Barndomspedagogikk? : -på leit etter pedagogikkens selvforståelse
Stine Vik, Synnøve MyklestadIkke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerBiblioteket har ingen eksemplarer av denne tittelen som kan reserveres
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012259466 *00520250124092907.0 *007ta *008230807s2022 no e 0 0 nob *00903015cam a2200445 c 4500 *019 $bl *020 $a9788275182775$cNkr 290.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921929067502201 *035 $a(NO-DIMO)3f587f8d-6c20-49a4-8d3a-4fcd9d78ab18 *035 $a(NO-LaBS)21455539(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0691641 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0691641 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000026399 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000026399 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a370.1$223/nor$qNO-ElHIB *08204$a370.1$qNO-OsBA$223/nor/20230919 *1001 $aVik, Stine$d1975-$0(NO-TrBIB)1040009$4aut$_55966600 *24010$aBarndomspedagogikk?$_246186400 *24510$aBarndomspedagogikk?$b-på leit etter pedagogikkens selvforståelse$cStine Vik, Synnøve Myklestad *264 1$a[Hamar]$bOplandske bokforlag$c[2022] *300 $a94 sider *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *4901 $aBarndomspedagogikk$v1 *504 $aBibliografi: side 45-48 og 93-94 *5203 $aDenne boka henvender seg til deg som er opptatt av barn og barndommens vilkår – i vid forstand. I dragsuget etter de siste 15–20 årenes politiske handlingsiver,med forebyggende og tidlige innsatser, kan det hevdes at pedagogikken er i ferd med å miste både fotfeste og selvbevissthet. Slik barndommen er blitt institusjonalisert, har også pedagogikk som fag endt opp institusjonalisert. Mer enn å verne om barnet og barndommens egenverdi i institusjonene,har pedagogikken selv blitt rammet inn av institusjonenes rammebetingelser. Faren for å fremstå som et ureflektert redskapsfag for politiske satsningsområder og markedsdefinerte behov, er overhengende. Dette krever handling. Barn og barndom stiller alle og enhver overfor et etisk ansvar– pedagoger især. Pedagogikk som fag kan ikke unndra seg dette ansvaret. Boka inneholder to essays der forfatterne søker å reforhandle pedagogikkens selvforståelse gjennom å undersøke og drøfte egenverdiens problem.$cForleggeromtale *650 7$aBarn$0(No-TrBIB)HUME07171$2humord$_209674400 *650 7$aBarndom$0(NO-TrBIB)HUME11118$2humord$_185697800 *650 7$aPedagogikk$0(No-TrBIB)HUME07881$2humord$_240014200 *650 7$aPedagogikk$xFilosofi og teori$0(NO-OsBA)1118399$2bibbi$9nno$_185751200 *650 7$aPedagogikk$xFilosofi og teori$0(NO-OsBA)1118399$2bibbi$9nob$_185751300 *653 0$aPedagogikk$aBarndommen$_246186500 *7001 $aMyklestad, Synnøve$d1962-$0(NO-TrBIB)7016182$4aut$_126736800 *7001 $aVik, Stine$d1975-$0(NO-TrBIB)1040009$tBarndomspedagogikk?$_55966600 *8001 $aVik, Stine$d1975-$0(NO-TrBIB)1040009$tBarndomspedagogikk$v1$_55966600 *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000026399$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/5/7/9788275182775.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920441491202202$b2023-10-12T02:34:36Z$z999920441491202202 ^