Å lære språk i barnehagen : kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Vibeke GrøverAukrust, Vibeke Grøver · Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerBiblioteket har ingen eksemplarer av denne tittelen som kan reserveres
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012216970 *00520240523150210.0 *008190211s2019 no eo 00 0 nob *00903487cam a2200457 c 4500 *020 $a9788202627966$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920869664702201 *035 $a(NO-DIMO)abbffb47-4db0-40bf-98df-09ccc5f56c52 *035 $a(NO-OsBAS)150311314 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000022434 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.6$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aAukrust, Vibeke Grøver$0(NO-TrBIB)90348780$4aut$_94179700 *24000$aÅ lære språk i barnehagen$_244638200 *24510$aÅ lære språk i barnehagen :$bkvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring$cVibeke Grøver *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2019] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (194 sider) *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 *520 $aHvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring? Hva kjennetegner språkfremmende samspill? Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ved å drøfte forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Fremstillingen belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 13. september 2023) *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *650 7$aSpråk$2bokbas$9nno$_188377800 *650 7$aSpråk$2bokbas$9nob$_188377900 *7001 $aAukrust, Vibeke Grøver$0(NO-TrBIB)90348780$tÅ lære språk i barnehagen$_94179700 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/14/13/150311314/productimage_OS_f05792a72b529e47673290dcdd0add0e7221714c.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/14/13/150311314/productimage_ORG_d7c3c61b148ad2e34f2662c92572721b994fd3a2.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202627966 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/6/6/9788202627966.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/6/6/9788202627966.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/6/6/9788202627966.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920419698702202$b2023-07-12T02:11:32Z$z999920419698702202 ^