Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen
Svanhild Breive, Liv Torunn Eik og Line Sanne (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2022
Ikke ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0011865425 *00520240126101504.0 *007ta *008220830s2022 no a e 0 nob *00904906cam a2200517 c 4500 *019 $bl *020 $a9788245033595$cNkr 429.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921857394302201 *035 $a(NO-DIMO)4f9b1c80-43ee-4b6e-b252-61f5345e69c4 *035 $a(NO-LaBS)47723019(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0663738 *035 $a(NO-OsBAS)150448667 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0663738 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000014956 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000014956 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.241$qNO-OsBA$223/nor *1300 $aLekende læring og lærende lek i begynneropplæringen$_183532300 *24500$aLekende læring og lærende lek i begynneropplæringen$cSvanhild Breive, Liv Torunn Eik og Line Sanne (red.) *250 $a1. utgave *263 $a220920 *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c2022 *300 $a236 sider$billustrasjoner i farger *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$g1.:$tHva er lek? : ulike perspektiver på lek som fenomen og hva som kan forstås som lek i de yngste elevenes skolehverdag /$rLiv Torunn Eik . -$g2.:$rLek i skolehverdagen : lekens betydning for barns erfaringer med sammenhenger /$rHilde D. Hogsnes. -$g3..:$tLek i lese- og skrivehendelser på småskoletrinnet /$rTrine Solstad. -$g4.:$tLekpreget kunstdidaktikk i faget Kunst og håndverk : en fantasistimulerende undervisningsform /$rLine Sanne. -$g5.:$tEstetiske, skapende lesehendelser : tverrfaglig arbeid i fagene norsk og kunst og håndverk./$rLine Sanne og Trine Solstad$g6.:$tLekende matematikk og matematisert lek : to eksempler på hva matematikklek kan være i skolen /$rSvanhild Breive. -$g7.:$tMatematisk problemløsing, lek og kroppslig tenking /$rSvanhild Breive. -$g8.:$tLek og naturfag - som hånd i hanske! : hvordan kan man lære naturfag når man leker? /$rAnne-Line Bjerknes og Ingunn Skulstad. -$g9.:$tRom for lek? : om å skape et fleksibelt fysisk miljø inne og ute på skolen /$rSvanhild Breive ; Liv Torunn Eik, Line Sanne og Ingunn Skalstad. -$gForfatterpresentasjoner. - *5203 $aI denne boka diskuterer forfatterne hva lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen er og kan være, hvilken betydning en lekende tilnærming har for barns læring, og hvilke rammebetingelser leken har i skolen. De utforsker ulike tilnærminger til lekbasert undervisning og aktiviteter innenfor fag, på tvers av fag og i skoledagen og skolemiljøet. Lek som en del av undervisningen i matematikk, norsk, kunst og håndverk og naturfag utdypes og diskuteres, og boka avsluttes med et kapittel om hvordan skolemiljøets fysiske utforming kan tilrettelegges for lekende aktiviteter.Kapitlene viser hvordan en lekende tilnærming kan stimulere motivasjon og læringsglede og bidra til en opplevelse av sammenheng i skolestarternes hverdag, både mellom de forskjellige delene av skolehverdagen og i overgangen mellom barnehage og skole$cForleggeropplysninger *650 7$aLeik$gsmåskolen$gpedagogikk$0(NO-OsBA)1125169$2bibbi$9nno$_185591900 *650 7$aLek$0(NO-TrBIB)HUME04863$2humord$_185592000 *650 7$aLek$gsmåskolen$gpedagogikk$0(NO-OsBA)1125169$2bibbi$9nob$_185592100 *650 7$aSkolestart$0(NO-TrBIB)HUME24660$2humord$_185592200 *650 7$aSmåskolepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME25425$2humord$_185592300 *650 7$aleikpedagogikk$alekpedagogikk$abyrjaropplæring$asmåskoletrinnet$_183532600 *7001 $aBreive, Svanhild$d1981-$0(NO-TrBIB)14015177$4edt$4ctb$_59642400 *7001 $aEik, Liv Torunn$d1954-$0(NO-TrBIB)90840916$4edt$4ctb$_25153500 *7001 $aSanne, Line$d1980-$0(NO-TrBIB)1656996720530$4edt$4ctb$_183532700 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920327101102202"$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245033595 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/5/9/9788245033595.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/5/9/9788245033595.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/5/9/9788245033595.jpg$qimage/jpeg *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2050458$qtext/html$nCristin./ SIKT-UnIT *85642$afagbokforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Lekende-l%C3%A6ring-og-l%C3%A6rende-lek-i-begynneroppl%C3%A6ringen/I9788245033595$qtext/html$nFagbokforlaget.no - Bergen *85642$aissuu.com$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/lekende_l_ring_og_l_rende_lek_i_begynneroppl_ringe?fr=sMGEwMjUzMzM5NjQ$qapplication/pdf$nissuu.com .- Palo Alto, Calif. *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920327101102202$b2022-10-07T02:22:57Z$z999920327101102202 ^