
Trafikkpedagogikk
Jarl Ove Glein, Ståle LødemelGlein, Jarl Ove · Bok · Bokmål · utgitt cop. 2017
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*00171091 *00520230402092626.0 *007ta *008170809s2017 no a e 00 0 nob *00903500nam a2200457 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-2163-9$qh.$cNkr 525.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920347824902201 *035 $a(NO-LaBS)11518770(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150276554 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a656.1.007 *08204$a629.283071$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aGlein, Jarl Ove$d1950-$0(NO-TrBIB)90267745$4aut$_13976200 *24510$aTrafikkpedagogikk$cJarl Ove Glein, Ståle Lødemel *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2017 *300 $a418 s.$bkol. ill.$c24 cm *336 $atext$btxt *337 $aunmediated$bn *338 $avolume$bnc *520 $aDenne boka er ment å bidra til å kvalitetssikre og styrke bilføreropplæringen. Den er skrevet for trafikklærerstudenter, trafikklærere, førerprøvesensorer og andre som arbeider med trafikk- og føreropplæring. De tre første kapitlene omhandler kjerneområdet og relevante tema i forhold til pedagogikk generelt. Tema i føreropplæring kan skille seg fra prioriteringer i annen lærerutdanning. Kapitlene ser instruksjon og ferdighetslæring i en helhetlig undervisnings- og læringssammenheng, og danner grunnlag for de øvrige kapitlene. De neste tre kapitlene tar for seg trafikkpedagogikk. De handler om undervisning og læring, læringsutbytter, læremål, tidsforbruk, stoffmengde, vurdering, undervisningens organisering og gjennomføring med mer. En utfordring i føreropplæringen er å finne god balanse mellom instruksjon og veiledning, og den noe diffuse hybriden veiledet instruksjon i overgangen mellom disse. De siste kapitlene omhandler de fire trinnene i føreropplæringen. Her finner du didaktiske råd om undervisningens gjennomføring samt faglig og metodisk innhold. Jarl Ove Glein er pensjonert førstelektor i pedagogikk ved NTNU i Trondheim Ståle Lødemel er førstelektor i trafikkpedagogikk ved Nord universitet. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-07-15 *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *650 7$aTrafikk opplæring$2tekord$_195118000 *650 7$aTrafikk$2bokbas$_189271200 *650 7$aTrafikk$2bokbas$_189271200 *653 0$akjøreopplæring$aføreropplæring$atrafikkpedagogikk$atrafikkopplæring$aundervisning$atrafikkdidaktikk$_25694000 *653 0$atrafikklærere$_25694100 *7001 $aLødemel, Ståle$d1951-$0(NO-TrBIB)90267746$4aut$_13976300 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020041448042$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/54/65/150276554/productimage_OS_aa9d0ec55e90523b8c4ecc4f332cf668358d62ea.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/54/65/150276554/productimage_ORG_c3362e0c0ca7de1fbdb82907d832bdb49dfcab33.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245021639 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/9/3/9788245021639.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/9/3/9788245021639.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/9/3/9788245021639.jpg$qimage/jpeg *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919892400302202$b2021-11-25T03:33:20Z$z999919892400302202 ^