
Trygt og godt skolemiljø : inkludering faglig og sosialt
Inger Bergkastet, Charlotte Duesund og Tone Skyseth Westvig ; [figurer: David Keeping]Bergkastet, Inger · Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ledig
- Automatlager: 4 av 5 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001441257 *00520230307084535.0 *007ta *008181220s2019 no ad e b 00 0 nob *00904340nam a2200637 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-05-51964-0$qh.$cNkr 299.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920719163902201 *035 $a(NO-LaBS)11637962(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150308272 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a371.1 *080 $a371.102 *08204$a372.1102$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a371.9046$223/nor$qNO-ElHIB *0831 $223$a371.102$qNoBeU *1001 $aBergkastet, Inger$d1957-$0(NO-TrBIB)6046691$4aut$_18444400 *24510$aTrygt og godt skolemiljø :$binkludering faglig og sosialt$cInger Bergkastet, Charlotte Duesund og Tone Skyseth Westvig ; [figurer: David Keeping] *250 $a2. utg. *260 $aOslo$bGyldendal$c2019 *300 $a125 s.$bfig.$c22 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *500 $a1. utg. Oslo : Gyldendal akademisk, 2015 med tittel: Inkluderende læringsmiljø *520 $aHva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet. *650 7$aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)HUME23030$2humord$_230065900 *650 7$aGrunnskolen$2bokbas$9nob$_186289500 *650 7$aGrunnskulen$2bokbas$9nno$_188847100 *650 7$aHjem og skole (Relasjon)$0(No-TrBIB)HUME23325$2humord$_188364500 *650 7$aInkludering$0(NO-TrBIB)HUME23482$2humord$_185750900 *650 7$aLærarrollen$2bokbas$9nno$_186249900 *650 7$aLærer og elev (Relasjon)$0(No-TrBIB)HUME23322$2humord$_213877400 *650 7$aLærerrollen$0(No-TrBIB)HUME24380$2humord$_195073000 *650 7$aLærerrollen$2bokbas$9nob$_186250100 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aLæringsmiljø$0(NO-TrBIB)HUME22112$2humord$_256839600 *650 7$aSkoleledelse$0(NO-TrBIB)HUME24650$2humord$_185587900 *650 7$aSkolemiljø$0(NO-TrBIB)HUME22925$2humord$_187950500 *650 7$aSkolen$0(NO-TrBIB)HUME27903$2humord$_335394400 *650 7$aVennskap$0(NO-TrBIB)HUME08154$2humord$_185608500 *653 0$ainkluderende$ahelhetlig$apedagogikk$asamarbeid$arefleksjon$alærere$aelever$aforeldre$askole hjem samarbeid$alæringsmiljø$arelasjoner$ainkludering$alæreplanforståelse$askoleledelse$askolemiljø$_73022100 *7001 $aDuesund, Charlotte$0(NO-TrBIB)15036288$4aut$_73022200 *7001 $aKeeping, David$d1952-$0(NO-TrBIB)99036249$4ill$_10270000 *7001 $aWestvig, Tone Skyseth$d1956-$0(NO-TrBIB)10031897$4aut$_73022300 *7400 $aInkluderende læringsmiljø *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/72/82/150308272/productimage_OS_fab5eb7a581ac3350c49e5eb7e6d671221ece1aa.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/72/82/150308272/productimage_ORG_5ab88a52cdfc27e4a31268804de7252508d5b93f.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Trygt-og-godt-skolemiljoe$qtext/html$nGyldendal, Oslo$awww.gyldendal.no *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205519640 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/0/4/9788205519640.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/0/4/9788205519640.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/0/4/9788205519640.jpg$qimage/jpeg *901 $a80 *913 $aNorbok$bNB *961 $a225$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919990003202202$b2021-11-14T20:21:03Z$z999919990003202202 ^