
Fra intensjon til handling i barnehagen : dilemmaer som omdreiningspunkt for kompetansebygging
Liv Torunn Eik, Gerd Sylvi Steinnes og Elin ØdegårdEik, Liv Torunn · Bok · Bokmål · utgitt [2020]
Ikke ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001303404 *00520241022021827.0 *007ta *008200430s2020 no e 00 0 nob *00904914nam a2200469 c 4500 *019 $bl *020 $a9788245022605$qheftet$cNkr 349.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921096887602201 *035 $a(NO-LaBS)12539174(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150347596 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.21$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a372.210715$223/nor$qNO-VoHVB *1001 $aEik, Liv Torunn$d1954-$0(NO-TrBIB)90840916$4aut$_25153500 *24510$aFra intensjon til handling i barnehagen :$bdilemmaer som omdreiningspunkt for kompetansebygging$cLiv Torunn Eik, Gerd Sylvi Steinnes og Elin Ødegård *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2020] *300 $a180 sider$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *50500$gInnledning. -$tMøte med dilemmaer. -$tTeoretiske perspektiver. -$tForutsetninger og forventninger. -$tEndringsarbeid. -$tKpmpetansebygging gjennom formaliserte tiltak. -$tKompetansebygging i barnehagens hverdagsliv. -$tKompetansebygging gjennom didaktisk arbeid. -$tEn modell for overordnet analyse. -$tEn modell for utvikling av prinsippledet praksis.-$tEn analyse av dilemmar som omdreiningspunkt for kompetanseoppbygging. -$gLitteratur. -$gStikkordregister *520 $aBarnehagepersonalets kompetanse er avgjørende for utvikling av barnehagens kvalitet. Fra intensjon til handling - Dilemmaer som omdreiningspunkt for kompetansebygging framhever at kompetanse- og kvalitetsutvikling er en kontinuerlig prosess. Boka belyser dilemmaer som kan oppstå, og valg som må tas, i kompetanseutviklingsprosesser. Hensikten med boka er å belyse hvordan dilemma og utfordringer kan identifiseres, fortolkes og håndteres, og hvordan analyser kan skape muligheter for kompetansebygging i hele personalgruppa. Denne boka er aktuell for alle som er opptatt av kompetansebygging i barnehagen, og kan være et godt hjelpemiddel i arbeidet med regional kompetanseutvikling i barnehagesektoren.Forfatterne, Liv Torunn Eik (Universitetet i Sørøst-Norge), Gerd Sylvi Steinnes (Høgskulen i Volda) og Elin Ødegård (Universitetet i Stavanger), er førsteamanuenser i pedagogikk. De har forsket på barnehagelæreres profesjonskvalifisering og har vært involvert i ulike interaktive forskningsprosjekt innen kvalitetsutvikling i samarbeid med barnehager. Forfatterne har lang erfaring fra arbeid som barnehagelærere og med undervisning i barnehagelærerutdanning, veilederutdanning og masterutdanning for barnehagelærere. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2024-10-21 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *650 7$aKompetanseutvikling$0(NO-TrBIB)HUME23853$2humord$_187350300 *653 0$abarnehagelærarutvikling$aførskolelærarutvikling$aførskolepedagogikk$abarnehagedidaktikk$aførskoledidaktikk$aarbeidsplasslæring$apraksislæring$abarnehagepersonell$abarnehageutvikling$aførskoleutvikling$aførskolepersonell$aopplæringskvalitet$akompetanseoppbygging$akompetansebygging$akompetanse$aførskolelærere$_218619600 *7001 $aSteinnes, Gerd Sylvi$0(NO-TrBIB)7031154$4aut$_57603800 *7001 $aØdegård, Elin$d1954-$0(NO-TrBIB)4108010$4aut$_19491400 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2024092448176$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/96/75/150347596/productimage_OS_73017b27d460306042e9c68c3b8cbb45f18d7969.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/96/75/150347596/productimage_ORG_ed89d3d48dadd2d0e163e7c0373d101839c8e7b9.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245022605 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/5/0/9788245022605.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/5/0/9788245022605.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/5/0/9788245022605.jpg$qimage/jpeg *85642$afagbokforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Fra-intensjon-til-handling-i-barnehagen/I9788245022605$qtext/html$nFagbokforlaget. - Bergen *85642$ahttps://issuu.com$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/fra_intensjon_til_handling_i_barnehagen__978824502$qapplication/pdf$nissuu.com. - Santa Monica, Calif. *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920068397602202$b2021-11-26T03:26:52Z$z999920068397602202 ^