Demokrati til salgs : myter, metoder og knep i kommunikasjonsbransjen
Thomas SpenceSpence, Thomas · Bok · Bokmål · utgitt 2025
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012792970 *00520250910121854.0 *007ta *008250601s2025 no e 0 nob *00902474cam a2200337 c 4500 *019 $bl *020 $a9788282657754$qinnbundet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922780536802201 *035 $a(NO-LaBS)51840661(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0768923 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0768923 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a320.014$223/nor/20250819$qNO-OsBAS *1001 $aSpence, Thomas$d1958-$0(NO-TrBIB)1740117332633$4aut$_393119700 *24000$aDemokrati til salgs$_393119800 *24510$aDemokrati til salgs :$bmyter, metoder og knep i kommunikasjonsbransjen$cThomas Spence *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bDreyers forlag$c2025 *300 $a304 sider *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *520 $aHvem styrer egentlig samfunnet? Bak politiske vedtak og nyhetsoppslag skjuler det seg ofte et maktspill der kommunikasjonsbyråer og strategiske rådgivere trekker i trådene. Dette er historien om hvordan politikk utformes utenfor offentlighetens lys, gjennom lekkasjer og nøye planlagte budskap. Thomas Spence har fulgt denne utviklingen på nært hold i en årrekke, blant annet som politisk reporter. Han viser hvordan journalister påvirkes, og hvordan ressurssterke aktører kan kjøpe seg makt og innflytelse. Han tar deg med bak kulissene i den politiske mediehverdagen hvor budskap spisses, historier vinkles og maktposisjoner sikres. Med skarpt blikk og inngående kunnskap viser forfatteren hvordan strategisk kommunikasjon har blitt politikkens usynlige hånd - og hvilket parti som er stormester i spillet. Når beslutninger fattes på bakrommet, blir spørsmålet uunngåelig: Er det partiene og demokratiske institusjoner som styrer Norge, eller PR-maskineriet? *650 7$aKommunikasjon$0(NO-TrBIB)HUME09106$2humord$_186231700 *65007$aKommunikasjon$0https://id.nb.no/vocabulary/neo/2868$2neo$9nno$_393119900 *65007$aKommunikasjon$0https://id.nb.no/vocabulary/neo/2868$2neo$9nob$_393120000 *758 $iVerksid:$aDemokrati til salgs$0069e892b-729b-463c-8568-e76b7683830c$2NO-OsBA *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788282657754 *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/5/9788282657754.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920644948002202$b2025-08-28T00:05:18Z$z999920644948002202 ^