
Arbeid med overganger i barnehagen : å skape sammenheng for og med barn
Hogsnes, Hilde Dehnæs, Storli, June Berger og Eik, Liv Torunn (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2025
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerBiblioteket har ingen eksemplarer av denne tittelen som kan reserveres
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012631181 *00520250212123921.0 *007ta *008240528s2025 no a e b 0 0 nob *00904928cam a2200553 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-4334-1$cNkr 369.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922417142302201 *035 $a(NO-DIMO)e551cb8e-11e3-48c4-aa43-66bcfd08f46f *035 $a(NO-LaBS)43543409(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0729125 *035 $a(NO-OsBAS)9788245043341-902710 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0729125 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000041180 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000041180 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.21$qNO-OsBA$223/nor/20250110 *0830 $a0833$a0832$223$z1 *0830 $a372.1102$223/nor/20250212$qNO-VoHVB *1300 $aArbeid med overganger i barnehagen$_352461400 *24510$aArbeid med overganger i barnehagen :$bå skape sammenheng for og med barn$cHogsnes, Hilde Dehnæs, Storli, June Berger og Eik, Liv Torunn (red.) *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c2025 *300 $a155 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *504 $aBibliografi: side [145]-155 *50500$g1.:$tForsknings-og utviklingsarbeidet - bakgrunn og gjennomføring /$rHilde Dehnæs Hogsnes$rJune Berger Storli, og$rLiv Torunn Eik. -$g2.:$tBetydningen av sammenhenger i barns overganger : teoretiske perspektiver /$rHilde Dehnæs Hogsnes,$rJune Berger Storli, og$rLiv Torunn Eik.-$g3..$tÅ skape sammenheng i overgangen fra hjem til barnehage : ett og toåringen som aktør /$rReidun Larsen, og$rMichelle Jespersen Sjuve.-$tÅ skape sammenheng i overgangen innad i barnehagen /$rJune Berger Storli, og$rRichard Nykvist-Høibach.-$g5.:$tÅ skape sammenheng i overgangen fra barnehage til SFO og skole : lek som brobygger /$rHilde Dehnæs Hogsnes, og$rLiv Torunn Eik.-$g6.:$tÅ utvikle gode overganger for barn : barnehagelæreres og styrers perspektiver /$rJune Berger Storl,$rLiv Torunn Eik og$rHilde Dehnæs Hogsnes. -$g7.:$tSentrale erfaringer og tanker om veien videre /$rHilde Dehnæs Hogsnes,$rJune Berger Storli,$rLiv Torunn Eik, og$tTone Bjørklund Ring *5208 $aDenne boken utforsker en barnehages arbeid med barns overgang fra hjem til barnehage, mellom avdelinger i barnehagen og videre fra barnehage til SFO og skole. For å skape gode overganger er det behov for mer kunnskap om hvordan personalet kan utvikle en praksis som gir barna erfaringer med meningsfulle sammenhenger. En sentral målsetting i det omtalte forsknings- og utviklingsarbeidet er at barn skal være aktører i prosessen med å skape sammenhenger i overgangene. Boken er et resultat av et fireårig samarbeidsprosjekt mellom en ba,rnehage og forskere ved Universitetet i Sørøst-Norge. Med utgangspunkt i personalets praksisfortellinger belyser boken ulike perspektiver på sammenheng i overgangene. Hensikten er å fremme bevissthet, refleksjon og videre forskning rundt barnehagers arbeid med barns overganger. Boken er relevant for studenter i barnehagelærerutdanningen, barnehagelærere, grunnskolelærere og -studenter som har fokus på begynneropplæring i skolen, SFO-ansatte, lærerutdannere og forskere med fokus på overgangsarbeid.$cForlagets omtale *650 7$aAldersgrupper$0(OCoLC-D)och00008700$2ddcri$9nob$_356091700 *650 7$aBarnehagealder$0(No-TrBIB)HUME22930$2humord$_273458900 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-OsBA)1112003$2bibbi$9nno$_186270600 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-OsBA)1112003$2bibbi$9nob$_186270700 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aFørskolebarn$0(NO-TrBIB)HUME07174$2humord$_186206500 *650 7$aOvergang$0(NO-TrBIB)HUME24985$2humord$_214558100 *65027$aOvergangsfasar$gmiljøpsykologi$0(NO-OsBA)1681388$2bibbi$9nno$_321053200 *65027$aOvergangsfaser$gmiljøpsykologi$0(NO-OsBA)1681388$2bibbi$9nob$_321053300 *653 0$abarnehagetilvenning$aførskoletilvenning$aaldersgruppeovergang$askolestart$asammenheng i opplæringa$_356091800 *7001 $aEik, Liv Torunn$d1954-$0(NO-TrBIB)90840916$4edt$_25153500 *7001 $aHogsnes, Hilde Dehnæs$d1964-$0(NO-TrBIB)9023122$4edt$_86309700 *7001 $aStorli, June Berger$d1976-$0(NO-TrBIB)14066828$4edt$_352461500 *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000041180$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245043341 *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2353503$qtext/html *85642$afagbokforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://fagbokforlaget.no/Arbeid-med-overganger-i-barnehagen/I9788245043341$qtext/html *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/bla_9788245043341_innmat_arbeid_med_overganger_i_b?fr=sNmQ1MjgxNjE0OTU$qapplication/pdf *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920585928502202$b2025-01-16T01:04:10Z$z999920585928502202 ^