Nye perspektiver på minoritetsspråklige elever : en pedagogisk-psykologisk tilnærming
Branca LieLie, Branca · Bok · Bokmål · utgitt [2020]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerBiblioteket har ingen eksemplarer av denne tittelen som kan reserveres
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012292354 *00520240523151219.0 *008200402s2020 no eo 00 0 nob *00903950nam a2200457 c 4500 *020 $a9788202676100$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921076269302201 *035 $a(NO-DIMO)e965edb0-966b-4d9c-8bee-329ea22d151f *035 $a(NO-OsBAS)150345134 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000026896 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a370.117019$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aLie, Branca$d1948-$0(NO-TrBIB)10036477$4aut$_44699900 *24000$aNye perspektiver på minoritetsspråklige elever$_247521600 *24510$aNye perspektiver på minoritetsspråklige elever :$ben pedagogisk-psykologisk tilnærming$cBranca Lie *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2020] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (235 sider) *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019 *520 $aDenne boka gir en grunnleggende introduksjon til et fagområde som handler om begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med faglige, sosiale og/eller emosjonelle vansker (dobbelteksepsjonelle). Gjennom en teoretisk-metodisk tilnærming viser forfatteren hvordan lærere og skolerådgivere kan hjelpe disse elevene med de utfordringene de møter i skolemiljøet. Boka gir både en teoretisk og praktisk tilnærming til hvordan vi kan identifisere/diagnostisere disse to elevgruppene, med henvisning til nyere forskning. Boka prøver gjennom pedagogiske og psykologiske forklaringer å svare på: Hvem er de begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med ulike vansker (dobbelteksepsjonelle)? Hvordan kan vi vite at de er begavet? Hva er årsak til at de har problemer med å tilegne seg målspråket (norsk) og med å mestre andre skolefag? Behov for psykologisk og pedagogisk rådgivning i skolen, og faktorer som har betydning for psykisk helse hos begavede minoritetsspråklige elever. Boka henvender seg til lærerstudenter og studenter som er knyttet til psykologiske og pedagogiske studier ved høyskoler og universiteter, og vil også være nyttig for lærere og andre fagfolk som jobber med minoritetsspråklige elever. Den er spesielt rettet mot PPT-rådgivere, men den kan også være av interesse for BUP og ansatte i andre deler av helsetjenesten. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 23. oktober 2023) *650 7$aFleirkulturell pedagogikk$2bokbas$9nno$_188201900 *650 7$aFlerkulturell pedagogikk$2bokbas$9nob$_188202000 *650 7$aPsykologi$2bokbas$9nno$_188191200 *650 7$aPsykologi$2bokbas$9nob$_188191300 *7001 $aLie, Branca$d1948-$0(NO-TrBIB)10036477$tNye perspektiver på minoritetsspråklige elever$_44699900 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/34/51/150345134/productimage_OS_cc1184100e99cab3f140ac34d184507b65f7d6de.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/34/51/150345134/productimage_ORG_bfcda64465fc52d22c62677b245ffabf5fd4b81a.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202676100 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/0/0/9788202676100.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/0/0/9788202676100.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/0/0/9788202676100.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920444818802202$b2023-10-21T00:38:26Z$z999920444818802202 ^