
Pedagogikk for kommende lærere
Eyvind ElstadElstad, Eyvind · Bok · Bokmål · utgitt [2021] · Lærebøker
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001219527 *00520230601152104.0 *007ta *008210610s2021 no a e 0 0 nob *00906426cam a2200745 c 4500 *019 $bl *020 $a9788215055084$cNkr 449.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921368294502201 *035 $a(NO-DIMO)712f5f7a-df00-4bb4-9daf-8717a361ea3f *035 $a(NO-LaBS)13262451(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0619720 *035 $a(NO-OsBAS)150375690 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0619720 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001465 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001465 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *080 $a37.013 *08204$a370$qNO-OsBA$223/nor *1001 $aElstad, Eyvind$d1958-$0(NO-TrBIB)90197929$4aut$_16373900 *24000$aPedagogikk for kommende lærere$_46666400 *24510$aPedagogikk for kommende lærere$cEyvind Elstad *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021] *300 $a378 sider$billustrasjoner$c23 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$aHvorfor skal lærerstudenter lese en lærebok i pedagogikk ? : pedagogikkfagets plass i utdanning av lærere. -$gDel 1:$tInn i læreryrket :$g1.:$tÅ bli lærer: lærerstudentens møte med skolen i lærerutdanningens praksisperioder ;$g2.:$tFinn din egen rolle som lærer ;$g3.:$tSkolens oppgaver. -$gDel 2.:$tElevenes læringsprosess :$g4.:$tKognitiv teori om enkeltindividers læring :$g5.:$tKognitiv teori om samarbeidslæring ;$g6.: Lesing og skriving ;$g7.:$tBarns og unges utvikling. -$gDel 3.:$tFaglig innhold og mentale innholdsrepresentasjoner :$g8.:$tKunnskapsstrukturer : overføring av læring og dybdelæring ;$g9.: Undervisningsdesign : steg for steg eller helhet-deler-helhet ? ;$g10.:$tLæringsstrategier ;$g11.:$tFra konkretisering til abstrahering til konsolidering. -$gDel 4.:$tLærerens arbeid med å undervise og vurdere:$g12.: Åm planlegge undervisning : velg et godt strukturert innhold for undervisningen! ;$g13.:$tEksplisitt forklarende undervisning i klasserommet og via video ;$g14.: Diskusjon i klasserommet og på nettet ;$g15.:$tOppgaveløsning ;$g16:$tLæringsvitenskap og utforsking som undervisningsform ;$g17.:$tLærerens behov for teknologiforståelse ;$g18.:$tLæringsfremmende tilbakemeldinger ;$t19.:$tSett riktig karakter! ;$g20:$tKlasseledelse og læringsledelse. -$gdel 5.: Skolen:$g21.:$tSkole og lærerutdanning i et historisk perspektiv og et nåtidig perspektiv ;$g22.:$tEn institusjon vi kaller skole ;$g23$tSkole–hjem-samarbeid og de sosiale kontekstenes betydning for unges oppvekstvilkår ;$g24.:$tFlerkulturell utdanning og perspektiver på kjønn ;$g25.:$tSkolen som praksisarena for lærerstudenter ;$gReferanser ;$gSluttnoter ;$gStikkord *520 $aDenne boka viser hvordan pedagogikkfaget kan støtte opp under en slik helhetsforståelse. Med et ønske om å danne utgangspunkt for lærerstudentens egen refleksjon knytter forfatterne gjennomgående teori til lærerens praksis.Gjennomgående bygger boka på nyere forskning, og den inneholder et eget kapittel om læringsvitenskapene og disses vektlegging av at elevene skal utforske. I tillegg til læreboka finner leseren tilhørende utdypningsstoff og egnede oppgaver samt 10 undervisningsvideoer.$cav forlagsomtalen *650 7$aBarns utvikling$0(NO-TrBIB)HUME21801$2humord$_185660700 *650 7$aHjem og skole (Relasjon)$0(No-TrBIB)HUME23325$2humord$_188364500 *650 7$aKlasseledelse$0(NO-TrBIB)HUME23726$2humord$_186725500 *650 7$aKlasseromsinteraksjon$0(NO-TrBIB)HUME23738$2humord$_188199000 *650 7$aLesing$0(NO-TrBIB)HUME07926$2humord$_185679700 *650 7$aLærerrollen$0(No-TrBIB)HUME24380$2humord$_195073000 *650 7$aLæreryrket$0(NO-TrBIB)HUME24373$2humord$_192211200 *650 7$aLæring$2bokbas$9nbo$_200376100 *650 7$aLæring$2bokbas$9nno$_185660800 *650 7$aLæring$2bokbas$9nno$_185660800 *650 7$aLæringsteori$0(NO-TrBIB)HUME08080$2humord$_185751100 *650 7$aOpplæring$0(NO-TrBIB)REAL008715$2noubomn$_185706200 *650 7$aPedagogikk$0(NO-OsBA)1120998$2bibbi$9nno$_185628500 *650 7$aPedagogikk$0(NO-OsBA)1120998$2bibbi$9nob$_185628600 *650 7$aPedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME07881$2humord$_185590100 *650 7$aPedagogikk$0(NO-TrBIB)REAL013493$2noubomn$_185691900 *650 7$aPedagogisk psykologi$0(NO-TrBIB)HUME25036$2humord$_187131800 *650 7$aPedagogisk teori$0(NO-TrBIB)HUME25033$2humord$_187378400 *650 7$aPedagogisk teori$0(NO-TrBIB)HUME25033$2humord$_187378400 *650 7$aSkriving$0(No-TrBIB)HUME07927$2humord$_227322800 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord$_185560200 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord$_185560200 *650 7$aVurdering (Skolen)$0(NO-TrBIB)HUME23396$2humord$_185696800 *653 0$autdanning$alæring$apedagogisk teori$aundervisning$alæringsstrategier$_46666900 *655 7$aLærebøker$0(uri)https://id.nb.no/vocabulary/ntsf/184$2ntsf$_202703300 *7001 $aElstad, Eyvind$d1958-$0(NO-TrBIB)90197929$tPedagogikk for kommende lærere$4aut$_16373900 *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/cd75c38d-de2f-493b-a95d-aff93cb22406/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/cd75c38d-de2f-493b-a95d-aff93cb22406/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920156480302202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215055084 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/4/8/9788215055084.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/4/8/9788215055084.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/8/9788215055084.jpg$qimage/jpeg *85642$aaschehoug.no$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://www.biblioimages.com/aschehoug/dam.aspx?p=downloadasset&assetversionid=120256&key=226056fea0$qapplication/pdf$nAschehoug. - Oslo *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/universitetsforlaget/docs/sider_fra_9788215055084_elstad_pedagogikk_for_komm?fr=sYzU4NTM3OTYwMA$qapplication/pdf$nissuu.com. - Palo Alto, Calif. *85642$auniversitetsforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.universitetsforlaget.no/pedagogikk-for-kommende-laerere$qtext/html$nUniversitetsforlaget. - Oslo *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920156480302202$b2021-11-16T03:24:20Z$z999920156480302202 ^