
Ledelse som praksis : å utvikle skolen gjennom lærende møter og prosesser
Pål Riis og Jan Merok PaulsenRiis, Pål · Bok · Bokmål · utgitt [2022]
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0011866713 *00520221212152455.0 *007ta *008220823s2022 no a e b 0 0 nob *00905089cam a2200517 c 4500 *019 $bl *020 $a9788215056739$cNkr 459.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921856009102201 *035 $a(NO-DIMO)f60996d3-941b-4d42-a926-aba877a228bb *035 $a(NO-LaBS)17138624(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0663007 *035 $a(NO-OsBAS)150448183 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0663007 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000010109 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000010109 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.2$qNO-OsBA$223/nor *1001 $aRiis, Pål$d1955-$0(NO-TrBIB)5099606$4aut$_72674300 *24000$aLedelse som praksis$_183954000 *24510$aLedelse som praksis :$bå utvikle skolen gjennom lærende møter og prosesser$cPål Riis og Jan Merok Paulsen *250 $a1. utgave *263 $a221017 *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2022] *300 $a285 sider$billustrasjoner *336 $astillbilde$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1014$2rdaco *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *504 $aBibliografi: side 273-[282] *50500$g1.:$tLedelse som problem /$rJan Merok Paulsen og Pål Riis. -$g2: Møter og prosesser som skaper verdi og gir mening /$rPål Riis og Jan Merok Paulsen.-$g3.:$tKunsten å lede lærende møter og prosesser /$rPål Riis. -$g4.:$tDialogens betydning for kollektiv læring /$rPål Riis. -$g5.:$tÅ utvikle refleksiv praksis Pål Riis. -$g6.:$tHandlingsteorier og barrierer for læring /$rJan Merok Paulsen 0g Pål Riis. -$g7.: Lærende dialoger basert på data /$rJan Merok Paulsen og Pål Riis. -$g8.:$tMetodebank for kollektiv læring og utvikling / Pål Riis. -$g9.:$tTillitsbasert ledelse gjennom modellering og mestring /$rJan Merok Paulsen. -$g10.;$tGrunnopplæring i skolens profrsjonsfellesskap./$rJan Merok Paulsen -$g11.:$tTeamlederens roller og kjernekompetanser /$rJan Merok Paulsen. -$g12.:$tÅ lede endringer i et lokalt system /$rJan Merok Paulsen. -$g13.:$tAvsluttende kommentarer /$rPål Riis og Jan Merok Paulsen. -$gReferanser. -$gStikkord. - *520 $aÅ lede grupper og team bygger på å anerkjenne og kunne ta i bruk ressursene som er i organisasjonen, i grupper, team og i individet. Gjennom lærende møte- og prosessledelse, støttes grupper og team i skolen i å utvikle kunnskap og undervisningspraksis sammen. De finner kollektive løsninger på utfordringer knyttet til undervisning og læringsarbeid, som gruppen har troen på og kjenner et eierskap til. Et hovedmål med denne boken er å gi metoder og verktøy for modellering, lærende prosessarbeid og innovasjon som er anvendbare i ledergrupper, fellesmøter og teamarbeid i skolen. Dette er bokens hvordan og hva! Den gir også leserne teori og forskningsbasert kunnskap om ledelse av skoler som jobber kollektivt, og det utgjør bokens hvorfor!. - Målgruppen er skoleledere, skoleeiere, teamledere på alle nivåer, fagledere, lærere og lærerstudenter som ønsker å øke sin lederkompetanse og sin kunnskap om hvordan de kan få bedre kvalitet ut av samarbeid i grupper og team.Boken inneholder praktiske eksempler, øvelser, refleksjonsoppgaver og en omfattende metodebank for lærende møter og prosesser. Formålet er å gi flere svar til de mange spørsmålene som skoleledere og gruppeledere stiller.$cForleggeropplysninger *650 7$aSkoleledelse$0(NO-OsBA)1123605$2bibbi$9nob$_185587800 *650 7$aSkoleledelse$0(NO-TrBIB)HUME24650$2humord$_185587900 *650 7$aSkoleleiing$0(NO-OsBA)1123605$2bibbi$9nno$_185588100 *653 0$askoleledelse$alagleiing$ateamledelse$agruppeledelse$_192365900 *7001 $aPaulsen, Jan Merok$d1952-$0(NO-TrBIB)90197664$4aut$_13614100 *7001 $aRiis, Pål$d1955-$0(NO-TrBIB)5099606$tLedelse som praksis$_72674300 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920327887302202"$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215056739 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/9/3/9788215056739.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/9/3/9788215056739.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/9/3/9788215056739.jpg$qimage/jpeg *85642$aaschehoug.no$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://www.biblioimages.com/aschehoug/dam.aspx?p=downloadasset&assetversionid=147002&key=e3591956ed$qapplication/pdf$nAschehoug. - Oslo *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/universitetsforlaget/docs/sider_fra_9788215056739_paulsen_og_riis_ledelse_so?fr=sYmRkZDQ4NTQ1MjM$qapplication/ pdf$nissuu.com . - Palo Alto, Calif. *85642$auniversitetsforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.universitetsforlaget.no/ledelse-som-praksis$qapplication/pdf$nUniversitetsforlaget. - Oslo *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920327887302202$b2022-10-11T02:07:59Z$z999920327887302202 ^