
Skoleutvikling : i forskning, politikk og praksis
Kristin Helstad og Sølvi Mausethagen (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2022
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0011813334 *00520220623093126.0 *007ta *008220215s2022 no a e 0 nob *00906225cam a2200589 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-71772-8$cNkr 459.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921662212902201 *035 $a(NO-DIMO)440007bb-37d7-4cc8-a4ad-5d98cefd36ce *035 $a(NO-LaBS)48408787(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0649706 *035 $a(NO-OsBAS)150413212 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0649706 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000006505 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000006505 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371$qNO-OsBA$223/nor *1300 $aSkoleutvikling$_179059900 *24500$aSkoleutvikling :$bi forskning, politikk og praksis$cKristin Helstad og Sølvi Mausethagen (red.) *250 $a1. utgave *263 $a220513 *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2022 *300 $a312 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$gForord /$rSølvi Mausethagen og Kristin Helstad -$g1.:$tSkoleutvikling – i forskning, politikk og praksis /$rSølvi Mausethagen og Kristin Helstad. -$g2.:$tDesentralisert skoleutvikling i et historisk perspektiv – back to the 80s? /$rSølvi Mausethagen og Hege Hermansen. -$g3.:$tSkoleutvikling i lys av et nasjonalt læreplanverk /$rBerit Karseth. -$g4.:$tSkoleutvikling i et ledelsesperspektiv – spenninger, strategier og dilemmaer /$rJorunn Møller. -$g5.:$tSkoleutvikling i et kulturhistorisk aktivitetsteoretisk perspektiv /$rMay Britt Postholm. -$g6.:$tSkoleutvikling i et aksjonsforskningsperspektiv /$rYngve Antonsen og Åse Slettbakk. -$g7.:$tRoller og samskaping i skoleutvikling /$rEgil Weider Hartberg og Hege Havn. -$g8.:$tSystemomfattende og sammenhengende skoleutvikling i videregående opplæring /$rThomas nordahl. -$g9.:$tLæreres kunnskapsarbeid i vertikale og horisontale kunnskapsdiskurser /$rGuro kirkerud. -$g10.:$tLærerautonomi i spennet mellom styring og profesjonelt samarbeid /$rAna Lucia L. da Silva og Christina Niemi Mølstad. -$g11.:$tSkoleutvikling fra lærerperspektiv – legitime kompromisser i en vev av forpliktelser /$rKristin Helstad, Tone Dyrdal Solbrekke og Heidi Granberg. -$g12.:$tOffentlig ph.d.: Forskerkompetanse for skoleutvikling /$rSilje B. Fekjær, Tine S. Prøitz og Sølvi Mausethagen. -$g13.:$tSkoleutvikling i lærerutdanning, rektorutdanning og i pedagogikkstudier /$rAnn-Therese Dalbakk Nomerstad, Ingrid Tvete og Kristin Helstad. -$g14.:$tSkoleutviklingens ontologi – hva er det som virkelig skjer, kan eller bør skje? /$rLene Nyhus. -$g15.:$tSkoleutvikling – veier videre /$rSølvi Mausethagen og Kristin Helstad. -$gOm forfatterne *5203 $aI denne boka gir sentrale fagpersoner og forskere ulike blikk på skoleutvikling. Forfatterne presenterer ny forskning og peker på utviklingstrekk som vil ha betydning for skoleutvikling i årene fremover. De viser blant annet hvordan skoleutvikling kan forstås fra et lærerperspektiv, et ledelsesperspektiv, et læreplanperspektiv og et historisk perspektiv. Hva dreier skoleutvikling seg om - i forskning, politikk og praksis? Vi som jobber i og med skolen ønsker å utvikle den slik at den blir så god som mulig for elevene våre. Ofte har vi forskjellig forståelse av og erfaring med hva slags kunnskap og hvilke arbeidsmåter som kan føre til god skoleutvikling. Hvilket teoretisk eller metodisk ståsted vi har, vil også ha betydning. Gjennom 15 kapitler bidrar denne boka med en rekke innfallsvinkler til skoleutvikling, der både bredde- og dybdekunnskap vies plass. Boka er skrevet for studenter, lærere, skoleledere, lærerutdannere, forskere og andre som er involvert i utviklingsarbeid i skolen og som har interesse og engasjement for skoleutvikling.$cForleggeropplysninger *650 7$aAksjonsforskning$0(NO-TrBIB)HUME21943$2humord$_189270300 *650 7$aHistorisk framstilling$0(NO-TrBIB)HUME04097$2humord$_185517600 *650 7$aLæreplaner$0(NO-TrBIB)HUME17372$2humord$_185589900 *650 7$aLærere$0(NO-TrBIB)HUME07510$2humord$_186250000 *650 7$aSkoleledelse$0(NO-TrBIB)HUME24650$2humord$_185587900 *650 7$aSkoler$0(NO-TrBIB)HUME16617$2humord$_185588200 *650 7$aSkoleutvikling$0(NO-OsBA)1126797$2bibbi$9nno$_200512400 *650 7$aSkoleutvikling$0(NO-OsBA)1126797$2bibbi$9nob$_200512500 *650 7$aSkoleutvikling$0(NO-TrBIB)HUME24682$2humord$_186774100 *650 7$aVideregående opplæring$0(NO-TrBIB)HUME23406$2humord$_271060300 *7001 $aHelstad, Kristin$d1979-$0(NO-TrBIB)1050308$4edt$_55593300 *7001 $aMausethagen, Sølvi$d1976-$0(NO-TrBIB)3009197$4edt$_22359000 *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/5e31d2bf-2127-4e39-b7f5-93e73256ae9a/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/5e31d2bf-2127-4e39-b7f5-93e73256ae9a/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920284349602202"$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202717728 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/8/2/9788202717728.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/8/2/9788202717728.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/8/2/9788202717728.jpg$qimage/jpeg *85642$acda.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/_skoleutvikling-9788202717728$qtext/html$nCappelen Damm. - Oslo *85642$acda.no$3Innholdsfortegnelse$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/sek-asset/external-resources/toc-9788202717728-Skoleutvikling_Innholdsfortegnelse.pdf$qapplication/pdf . - Cappelen Damm. - Oslo *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2028401$qtext/html$nCristin / UnIT-SIKT. - Oslo *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/cdundervisning/docs/skoleutvikling_bla_i_bok?e=0/91411603$qapplication/pdf$nissuu.com - Palo Alto, Calif. *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920284349602202$b2022-05-30T02:07:49Z$z999920284349602202 ^