
Naturfagdidaktikk : perspektiver, forskning, utvikling
Doris Jorde og Berit Bungum (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2003
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Logg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*00186867 *00520230302100803.0 *007cr *007ta *008150908s2003 no 010 0 mul *00905819cam a2200661 c 4500 *015 $a0309958$2nbf *019 $bl *020 $a8205314772$qh.$cNkr 450.00 *020 $a978-82-05-31477-1$qh.$qGyldendal *035 $a(ANNO)15750 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)990308987224702201 *035 $a(NO-LaBS)21553696(bibid) *035 $a(NO-TrBIB)030898722 *035 $a(NO-TrBIB)092099696 *035 $a030898722-47bibsys_network *035 $a030898722-47bibsys_network *040 $aNO-OsNB$bnob$ekatreg *041 $anob$aswe$aeng$anno *042 $anorbibl *044 $cno *080 $a37.02 *080 $a37.022 *080 $a372.85 *080 $a372.8:50 *080 $a5.007 *08274$a372.3$qNO-OsNB$25/nor *0837 $a507.1$qNO-OsNB$25/nor *084 $aAR.AT$2bar *084 $aB.AM$2bar *084 $aFa:10$2utk *24500$aNaturfagdidaktikk :$bperspektiver, forskning, utvikling$cDoris Jorde og Berit Bungum (red.) *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2003 *300 $a479 s.$bill. *500 $aBidrag hovedsakelig på norsk (bokmål), men også på nynorsk, svensk og engelsk *500 $aFestskrift til Svein Sjøberg i anledning av hans 60-årsdag i mai 2003 *50500$g1:$ginnledning /$rDoris Jorde og Berit Bungum . -$g2.:$tKrise? : hvilken krise? : myter og realiteter om naturfagenbe i Norge /$rSvein Sjøberg. -$gDel 1.:$tNaturvitenskaplig allmenndannelse :$g3.:$tNaturfag til mytte og glede? : naturvitenskaplig allmenndannelse ved dramatiske virkemidler /$rMarianne Ødegaard ;$g4.:$tEt allmenndannende naturfag : fagets betydning for demokratisk deltakelse /$rStein Dankert Kolstø ;$g5.:$tKonstruktivisme i naturvitenskapen: kunnskapssyn og didaktikk /$rAndreas Quale ;$g6.:$tNaturfag i skolen i et kritisk demokratisk dannelsesperspektiv /$rAlbert Chr. Paulsen ;$g7.:$tFeministisk vitenskapsteori og naturfagundervisning for jenter : på jakt etter sammenhenger /$rAstrid Sinnes. -$gDel 2.:$tNaturfag i skolen :$g8.:$t"Jenter liker ikke naturfag, i hvert fall ikke fysikk og kjemi" /$rTone Negård ;$g9.:$t"Hvorfor lære fysikk? det kan andre ta seg av!" :fysikkfaget i norsk utdanning: Innhold - oppfatninger - valg /$rCarl Angell, Ellen Karoline Henriksen og Anders Isnes ;$g10.:$tModeller og modellbruk i naturfagene /$rMerete Hannisdal og Vivi Ringnes ;$tg 11.:$tFrå teori til praksis : konstruktivistiske metodar i klasserommet /$rJohannes Tveita ;$g12.:$tPraktisk arbeid og naturvitenskapelig allmenndannelse /$rPer Morten kind ;$g13.:$t"Det har kommet en syk atmosfære i naturfaget" : atmosfæreemnet i grunnskolen : fra intensjoner til læreplan og undervisning /$rPål J. Kirkeby Hansen ;$g14.:$tNaturfaget til eleven eller eleven til naturfaget? : naturfaget i grunnskolen ut fra et naturfagdannende eller et allmenndannende perspektiv /$rAstrid Birgitte Eggen og Erik Knain ;$g15.:$tOm integration av kunnande /$rBjörn Andersson ;$g16 :$tThe role of information technology in teaching and learning of science /$rDoris Jorde.-$gDel 3.:$tNaturvitenskap og teknologi utenfor skolen :$g17.:$tVisjonen om naturvitenskapelig allmenndannelse og betydning av uformell læring /$rMerethe Frøyland ;$g18.:$tMuseer: historie og gammel lukt?: museer og naturvitenskapelig allmenndannelse /$rMerethe Frøyland og Ellen Karoline Henriksen ;$g19.:$tEr også naturfagdidaktikk godt for helsen? /$rKjell Sverre Pettersen ;$g20.:$tTeknologi - naturvitenskapens uekte barn? en slektsgranskning med undervisningsmessige konsekvenser /$rBerit Bungum. -$gDel 4.:$tNaturfag i et internasjonalt perspektiv :$g21.:$tHva forteller de store internasjonale undersøkelsene om naturfag i norsk skole, og på hvilket grunnlag forteller de det? /$rMarit Kjærnsli og Svein Lie ;$g22.:$tNaturfagdidaktisk forskning i et policy-perspektiv : muligheter og utfordringer /$rAre Turmo og Rolf Vegar Olsen ;$g23.:$tScience education and systemic change : an African perspective /$rEmmanuel Fabiano, Prem Naidoo and Mike Savage. -$gForfatteromtaler *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2009-02-18 *60017$aSjøberg, Svein$d1943-$0(NO-TrBIB)90190044$2bare$_27684200 *650 7$aNaturfagdidaktikk$0(NO-TrBIB)REAL012663$2noubomn$_185706000 *7001 $aBungum, Berit$d1967-$0(NO-TrBIB)90628319$ered.$4edt$4aui$4ctb$_14505800 *7001 $aJorde, Doris$d1952-$0(NO-TrBIB)90402411$ered.$4edt$4aui$4ctb$_28200600 *7001 $aSjøberg, Svein$d1943-$0(NO-TrBIB)90190044$4hnr$4ctb$_27684200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2009021804083$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=8205314772 *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788205314771 *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205314771 *85642$3Innholdsfortegnelse$uhttp://folk.uio.no/sveinsj/Naturfagdidaktikk_Jorde_Bungum.htm$qhtml *85642$3Innholdsfortegnelse$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=8205314772 *85642$3Innholdsfortegnelse$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788205314771 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/7/9788205314771.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/7/9788205314771.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/7/8205314772.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/7/9788205314771.jpg$qimage/jpeg *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=13046$qtext/html$nCristin/UnIT-SIKT *901 $a90 *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *991 $avolumes$_10052300 *999 $aoai:nb.bibsys.no:990308987224702202$b2021-11-14T19:47:17Z$z990308987224702202 ^